torsdag 24 mars 2011

Vår i luften!


Hej igen! Jag har inte slutat blogga och under den här pausen har jag varit inne och hälsat på hos er då och då. Under den här tiden har vi bl.a. haft bodelning av lösöre efter min svärmor och jag tänkte visa lite guldklimpar.

Detta är ett barnlakan som min svärmor broderade när hon var ung och min man var liten. Blå vackra broderier med hans namn. Det har just nu hamnat på vårt matsalsbord.

Visst är det vackert och så gulligt att hon satt och knåpade på det till sin lilla bebis. Hon broderade också ett örngott till.

Vi hittade också en avlång mormorspläd som jag tycker passade rätt bra i fåtöljen i vardagsrummet att ha om sig när man lyssnar på musik.

Det var allt för idag men ni ska få se mer vackra gamla saker.
Kram/Helen

8 kommentarer:

  1. Hejsan

    Verkligen vackra saker. Spec gamla lakan är nåt specielt och när nån nära anhörig har gjort det så är det specieltt. Så vackert broderat var det.
    Håll hårt i det. Det är ett så fint minne av en kär anhörig.
    Ha en fin fredag
    Och glöm inte att det är våffeldagen idag.
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Skoj att höra av dig igen.

    Så fint lakanet blev som duk!
    Gott att använda det och inte bara stoppa in i ett skåp.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att ha ett sånt fint minne av när mannen var bebis. Så roligt det är att mormorsplädarna blivit poppis igen. Kanske skulle man ta och virka några rutor;-)

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint lakan. Jag har faktiskt sytt en gardin av ett som min farmor sytt. Det blev gulligt. Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Liknande barnlakan broderade min Mamma till min äldste son. De fick de andra ärva. Det är så härligt med gamla broderier.

    En sådan pläd har jag själv virkat nån gång i urtiden. Men den finns inte längre. Kommer inte ihåg hur den försvann.

    Gilla

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra saker du har fått. Ha en fin påskhelg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Vilka fina minnen och att använda lakanet som duk är ju en riktigt fin ide.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera