torsdag 21 januari 2010

Tiden är knapp och kakfat


Hej igen alla mina nya bloggvänner, här kommer jag. Det har varit mycket jobb vilket jag älskar, kanske mer än många andra kan säga tyvärr. Jag har haft förberedelser inför Formex och eventuella inköp där och sen ska jag själv delta i en mindre mässa på tisdag och det medför alltid merjobb. Men kul jobb som tur är. Som man brukar säga: tiden är dyrbar. Här ser ni min gamla klocka som kommer från min mormors hem och som nu är placerad i vårt hem i allrummet på övervåningen.

Jag fick också för mig att visa ett par älskade kakfat. Detta rosa är också är också från min mormor och jag har alltid älskat det sen jag var barn.

Tvåvåningsfatet har jag hittat på loppis för 40:- och det är i pressglas, en av mina svagheter. De härliga kakorna är tyvärr inte riktiga men kanske det är tur för då skulle de väl vara i min mage istället.

Ikväll ska jag titta på Antikrundan som har börjat igen, jätte kul tycker jag. Folk har så mycket fina och ibland konstiga saker som kan vara så interssanta. ha en bra kväll.

9 kommentarer:

  1. Hej hopp igen!

    Jag ser att du har lyckan att fått ärva gamla saker du med. Jag hade en Farmor som inte gjorde annat än sprang på auktioner när hon levde, när jag var liten så fick jag följa med många gånger. Och jag tror det var där intresset började formas, jag går verkligen i hennes fotspår. Det mesta jag har hemma kommer från min kära farmors hem,....vad lyckligt lottade vi är du!!

    Ha en skön kväll. Kram Cin

    SvaraRadera
  2. Vilket häftigt fat, det rosa, extra kul att det och klockan är från mormor. Våningsfatet är också jättefint, och fuskkakor är jättebra. Speciellt nu efter jul!
    Goaste kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Jag ska också titta på Antikrundan. Det ska bli roligt ikväll. Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg klocka och det rosa kakfatet är vackert,likaså glasfatet.
    Ha en bra kväll med antikrundan!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hejsan,

    Så fint fat, det rosa, kul att få ärva så fina saker!

    Synd att det var fuskkakor, det hade väl suttit fint till antikrundan med en god kaka, eller hur! hi...hi...

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin Amerikaklocka!!
    Ska oxå kika på Antikrundan nu!!
    Ha det gott!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Häftiga grejor du visar, fina! Visst är det kul med antikrundan.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Tack för fint beröm.
    Vilka underbara fat. Jag bara älskar det rosa.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka anorlunda och snygga kakfat, speciellt det rosa. Ser lite kitschigt ut, helläckert.
    Är också såld på pressglas.
    //Camilla

    SvaraRadera