söndag 17 oktober 2010

Fönster

I`m back!
Igår hade vi en underbar kväll med härlig musik och mat. Vår dotters orkester har en vänorkester från Tyskland och de har varit i Sverige några dagar. Igår kväll hade båda en häftig konsert tillsammans med härlig musik och sedan avslutade vi med ett stort svenskt smörgåsbord. Trots lomhördhet var vi mycket nöjda när vi kom hem.

Till höger kan ni se en sorts bild av mig sen -98, ni kan få en viss uppfattning av mig.


Idag har jag fokuserat på fönster. Detta är det i matrummet ut mot altan.

Detta är den fönsterbåge jag hittade i somras och just nu står det bredvid altanfönsret.

Hängde en vacker sjal över.

Det här vackra fatet har jag fyllt med kulor i fattigmanssilver.

Jag tycker ju att man kan ha dessa kulor framme jämt och njuta av dem.

Det här fatet hittade jag också i somras på en loppis och det var ju redan då målat vitt och det var därför jag fastnade för det direkt.
Höstkram till alla bloggare.
Kram/Helen

11 kommentarer:

  1. Det var fint med det vita fatet, här målas mycket i vitt också just nu. Och det är jättefint med gamla fönster lutade mot väggen så som du har. Kul och få se bloggerskan också, det var en fin teckning.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra kulor du har hittat i fattigmanssilver, så fint det blev med dem i glasskålen på fot. Sjalen du har hänger på fönsterramen är så vacker, jag är galen i sjalar. Min största last tror jag.

    Vilken snygg frisyr du har på teckningen, har du något liknande idag?

    Ha en fin söndagkväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att titta in hos dej. Det är alltid nån nytt på gång.

    Svar: Jag var ju inte med på bröllopet, för det var bara för de allra, allra närmaste. Inte ens föräldrarna skulle få komma från början. Men det blev ändring på det och jag bor ju så långt borta från dom.

    Festligt att du tyckte om historian. Den fick vi i ett mejl från Sibbelins ena svärson för längs sen.

    Ha det allra bäst.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Du har så många fina ideer.
    Skulle behöva massor med tips för att se vad man kan göra av alla grejor man har liggandes i lådor och skåp.

    Ha det gott
    kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  5. Åh du rara tack för din pepping med min rökning. Om du visste vad mkt det stödjer! KRAM Petra

    SvaraRadera
  6. Visst är det kul med kulturutbyte mellan länder, särskilt för ungdomar. Våra barn sjunger i körer och har varit på besök i Tyskland och England samt fått besök här.
    Är det en mistel jag ser på det vita fatet? Har ni tjuvstartat med julpussarna... ;-)
    /Marie

    SvaraRadera
  7. Åh vad fina saker. Gillade verkligen skålen med kulorna och fönsterbågen.
    Tack för din grattishälsning
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Hejsan.

    Vackert med det vita fatet och den gröna kvisten!

    Teckningen var ju fantastisk, tänk att kunna teckna så....
    kan tro att det är porträttlikt.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  9. Vad härligt med massor utav musik och så avsluta med ett smaskigt smörgåsbord...:0) hoppas dagen varit bra, kramen

    SvaraRadera
  10. Hej
    Så fina saker du visar, fattigmanssilver är ju en favorit. Roligt att se en bild av dig man är ju alltid nyfiken på hur alla bloggare ser ut. Man gör sig en inre bild av alla, eller hur.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  11. Hallojsan!

    Ett riktigt fint fat på fot..sprayat i vitt du har fyndat..så snyggt!

    ha en myspysig tisdagskväll!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera