fredag 22 oktober 2010

Kyla och fönster


Nu verkar det som om vintern börjar med sitt intåg, lite tidigt tycker jag. Idag har vi mycket vackert väder men kallt och då har ju mina varor från Heart of Lovikka kommit väldigt lägligt. Jag älskar de här mössorna och vantarna i ull som fanns redan när jag var barn, så varmt och skönt.

Även dessa torgvantar i mohair är helt underbara och väldigt dekorativa tycker jag. Har även två meter långa halsdukar som är flätade i mohairgarn, underbart att vira in sig i, jag som fryser jämt.

Lite fönsterbilder igen, nu från vår TV-hörna. Det här hjärtat köpte jag i somras i Rättvik.

Gammal nysilverbricka med en såssnipa även den i nysilver med virkat och pärlor på.

Ljuslyktor med strass i fattigmanssilver, lite glitter i vardagen.

Här står även en av mina madonnor med ett smycke som jag faktiskt vunnit i en tävling genom bloggen.
Nu är det ju fredag igen, den stora mysdagen och här känns helgerna verkligen heliga, mys med familjen. Så blir det nog även denna helg trots att jag måste till doktorn med min dotter, misstänkt dubbelsidig öroninflammation, inte första gången kan jag säga.
Jag önskar er alla en riktigt härlig myshelg.
Kramar från Helen.

7 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Härliga vantar, torgvantarna tyckte jag var särskilt fina.
    Underbar färg.

    Hoppas det ordnar sig för din dotter och att hon får den hjälp hon behöver hos doktorn.

    Önskar er alla en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga vantar. När jag gick i trean hade vi syslöjd och skulle lära oss att sticka Lovikka vantar. Först var man så osäker och stickade sakta, sen gick det bättre och bättre, så vante nummer två blev lite fastare *hahahaha* jag tror det skilde två nummer på vantarna. Torgvantarna du visar är väldigt fina.

    Känner igen smycket på madonnan;-) Nu är det dax igen med en utlottning, kika gärna in du kanske har tur hos mig=)

    Ha en mysig helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Men oj stackars din dotter. Öroninflammation är inte kul. Hoppas det går bra för henne. Här har du ett till Lovikka fan. Har alltid sådana vantar.
    Ha en trevlig helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Hej Helen, vilka härliga mössor och vantar, det behövs nu. Idag trodde jag nog att jag skulle frysa ihjäl, hade alldeles för lite kläder på mig och då skulle jag ha haft en sån härlig mössa.
    Hoppas att det går bra med din flicka.
    Kram på dig/INgela.

    SvaraRadera
  5. Att vantarna ser ut precis som förr är en stor del av charmen med dem. Och så att de är så varma och sköna så klart!

    SvaraRadera
  6. Hej Helen,

    Vill bara säga Grattis!
    Du har vunnit i min utlottning.

    Snälla mejla mig på pochj.lindell@telia.com
    din adress så jag kan skicka paketet till dig.

    Tack för att du tittar på min sida.

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  7. Hello Helen!

    Hoppas allt är väl med dig, har nyss vilat färdigt mig från blogg och annat (ler).

    Vilka underbara Lovikamössor du har, det är nostalgivarning på Lovika för mig, och än idag så älskar jag dom. Halsdukarna ser mjuka och helt ljuvliga ut.

    Ha en skön helg med mycke mys. Kram Cin

    SvaraRadera