torsdag 26 november 2009

Mys

Det är mörkt och trist och tråkigt ute men inne pågår pyntning för fullt. Igår tillverkade min dotter och jag egna alster på eftermiddagen och imorgon ska jag göra mina adventsbrickor. Sedan får vi tända första ljuset på söndag och smaka första glöggen.
Hoppas alla har det lika mysigt.
Den här brickan med kurbits målade min pappa när han var ung och han hade aldrig varit i Dalarna, kom själv från mörkaste Småland. Tänk om han visste att jag bor i Dalarna nu.

Skål i fattigmansilver som jag älskar, har lagt i en ljusslinga mycket effektfullt tycker jag.


2 kommentarer:

  1. Hej "granne", vad roligt att ha hittat hit! Vilka underbart goda saffransbröd du har bakat nedan...*mums*

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej igen Helen!

    Vad kul att det har gått så bra med försäljningen av halsbanden, det värmde. Jag sitter just nu och gör 4 st. avlånga hängen som jag ska ha på mina adventsljus. Det kommer nog att bli bra tror jag.

    Ha en mysig helg vännen. Kram Cin

    SvaraRadera