fredag 30 juli 2010

Semesterkul



Hej igen efter ett litet blogguppehåll igen. Nu har jag börjat jobba igen och det tycker jag var jätte kul. Jag har ju turen att ha ett jobb som jag älskar och så är vi så nöjda med vår semester. Underbart väder, vi har gjort det vi har velat och inte gjort nåt om vi har velat ha det så. Jag hoppas ni andra också har fått ha det lika fint. Hur som helst har vi varit lite arbetssamma också, bl.a. målat staketet och så ett litet "sidoprojekt" för mig som man brukar säga.

Denna pall står i hallen. Bra att ha när någon vill sitta när de sätter på sig skorna. Den var tidigare hemskt skrikgrön och den har jag målat om under semestern. Kudden är faktiskt ny med svart tryckt text på franska och vacker spets.

Ett annat projekt som jag ägnat mig åt att måla och klä om två hemska andra pallar som var oranga. Jag klädde om dem med gamla kökshanddukar som jag tidigare fyndat på loppis. Den här pallen står i sovrummet och bakom det står ett gammalt fönster som jag fyndat under semestern.

Ytterligare en pall med kökshandduk som står i hallen.

De här två stolarna var i "fulfuru" som Simon och Thomas brukar säga och jag hade tröttnat på dem. Jag målade dem vita men sparade bordet mörkbrunt och jag tycker det blev en fin konstrast.
Ja, detta är lite av vad jag ägnat mig åt under semestern och mer följer senare.

Jag måste bara få avsluta med att vi fått ett så härligt besked i veckan om min mans sjukdom, ingen spridning, vi är så glada. Men det blir ju naturligtvis fler kontroller. Men nu har vi faktiskt bokat en utlandsresa till hösten, vi fick ju avboka en förra hösten p.g.a. sjukdom.
Ha det bra ni alla, nu ska jag gå in på era bloggar och roa mig.
Kram/Helen

17 kommentarer:

  1. Så mycket fint.
    Ha en bra helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Det gör mig så glad att din man fått ett så bra besked!!!!
    Vet vad det betyder och hur gott ni mår båda två just nu.
    Ta vara på känslan och njut!

    Så mycket fint du pysslat med i sommar.
    Målat och fixat.

    Önskar dig en fin kväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Välkommen tillbaka. Jag har saknat dej nu ett tag.

    Så härligt att din man har fått besked om att han är bättre. Det finns ju inget härligare, än att få reda på sånt. Jag har haft min beskärda del i sådana fall. Så jag förstår att du blir lättad. Hoppas att det håller i sej.

    Svar. Ja, flickorna var jättemodiga i tävlingen. Den yngsta är ju bara nio år och den äldsta tolv. De fick ju inte gå vidare, men de har ju tiden på sej.

    Jo, du kan tro att skaldjursbuffén var fin och så med en flaska vitt vin till, så var det en femetta.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att få ett sådant besked. Allting måste kännas lättare nu!
    Vilka fina projekt du ägnat dig åt på semestern, alltid kul att förändra lite!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så mange fine puter du har!!

    Liv ;O)

    SvaraRadera
  6. Hej vännen,

    Helt underbart att läsa att mannen din har fått så glädjande besked.

    Viktigast i livet är ändå om man får ha hälsan och familjen och då liksom spelar vårt shabby chickande mindre roll i sammanhanget.

    Men det var ju det bästa som kunde hända, hälsa gubben lycka till.

    Så fint det blev med alla pallar som du fixat till. Återanvändning när den är som bäst.

    Nu önskar jag att Ni snart kommer iväg på er utlandsresa och bara har det gott tillsammans.

    Ha en fortsatt skön sommar
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  7. Åhhh, vad skönt att ni har fått ett sånt glädjande besked angående din mans sjukdom.
    Det låter underbart att ni ska göra en resa utomlands till hösten, ...res och njut vännen.

    Vilken bra idé med att återanvända kökshanddukarna till pallarna, jättefint ihop.

    Ha en skön helg, resten som är kvar. Varma kramar Cin.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Så vackra pallarna och stolarna blev!

    Vilket glädjande besked om din man!

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  10. Så underbart med detta besked..låter som ni haft en härlig ledighet, själv så jobbar jag ju ganska mkt hela sommaren men på måndag far vi iväg till Oslo tre dagar, hjälper yngsta sonen som ska flytta dit, så det blir en minisemester då...:D

    ha en fortsatt fin helg, KRAM

    SvaraRadera
  11. Så härligt att läsa om din man, vilket glädjande besked. Grattis!
    Vad flitig du varit med trollspöt, det blev jätte fint!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Så skönt för er att få ett sådant glädjande besked!
    Och så mycket fint du gjort!
    Hoppas du och de dina får en fin Söndag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  13. Hejsan.
    Så skönt med beskedet din man fick, och roligt att ni ska ut och resa. Ser att du hunnit med en hel del under semestern. Både pallar och stolar, alla jättefina. Och sen hade du en väldigt fin header också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Hej! Sååå fin header - vackert monogram!
    Så fint du har gjort det med pallar och annat.
    Tack för besök och kommentar hos mej! Jag har målat som bara den och är mycket nöjd med det ljusa slutresultatet.
    Önskar dej en fin början på veckan!

    SvaraRadera
  15. Åh så fint du gjort och så skönt att det inte blivit nån mer spridning!
    Ha en härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  16. hej där :) här var det mycket fint , hit tittat jag gärna in igen. Så kreativ och pysslig du är

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Härligt med positiva besked=) och så mysigt att äntligen få planera för utlandsresan.

    Vilken härlig semester ni har haft och så mycket du har hunnit med. Tänk vad vit färg kan förändra. Vilket bra tips att klä pallarna med kökshandukar, snyggt!

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera