onsdag 4 augusti 2010

Fynd blandat med lite annat nöje


De här underbara handdukarna har jag haft på min önskelista ett tag och nu har jag äntligen hittat dem. En underbart fin spets på också. Jag kommer nog att använda dem som underlägg när jag dukar bordet.

Den här lådan i zink hittade jag i Falun på Gruvbg. 13, den har jag på soffbordet framför TV:n och förvarar kontrollerna i, de är ju inte så vackra att se på.

Vi har haft stor auktionsvecka i kommunen och den avslutades med en jätte loppis, där hittade jag bl.a. detta fat i metall som de målat vitt. Jag tyckte det var rätt fint och det passade väldigt bra att ha lördagsgodiset i men tyvärr får ni inte se hur bra det var för godiset tog slut så fort, konstigt.

Lördagen innan jag började arbeta igen var vi i Dalhalla på konsert. Har ni aldrig varit där rekommenderar jag det om ni är i Dalarna. En fantastisk konsertplats i ett kalkbrott ute i det fria. Melody Gardot uppträdde med sin orkester på fyra man och det var helt fantastiskt. Otroliga allihop som verkligen trollband sin publik som var på nästan 4.ooo. Ibland kunde man höra en kanppnål falla bland publiken.

Nu är jag inne på min andra jobbvecka och jag tycker det är så kul. Jag har precis registrerat min biljett till Formex i mitten på Augusti och tog mig lite tid att blogga också.
I helgen ska vi åka till Stockholm och roa oss och göra enbart det vår dotter vill. Hon fyller nämligen 15 år och det är ju stort, vår lilla knodd!!!
Ha det bra alla bloggvänner.
Kram/Helen

5 kommentarer:

  1. Vackra saker som fått komma hem till dig, säljer oxå dessa vackra böcker i zink...:D är hemkommen efter tre intensiva dagar i Oslo, ha det så trevligt i storstan, KRAM

    SvaraRadera
  2. Så fina skar du handlat. Det är ju jätte smart att ha kontrollerna i en låda, det är ju som du säger inte alls snygga. Så härligt att du har kul på jobbet, jag är väl inte riktigt lika entusiastisk men jag har väldigt trevliga kollegor å det är värdefullt.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. fina handdukar (har precis lika dana plus några gråa oxå) så fint med det vita fatet, jaa tänk vart tog godiset vägen hihi. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina saker du har handlat! Fatet på fot var ju läckert i vitt. Jag har ett som är silverfärgat och blir ju lite sugen att måla om det. Ha det så kul på Formex och jag hoppas att dottern och du hade en kanondag i Stockholm.

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Vi har också varit i Stockholm och roat oss. Men den som firades var lite äldre, nämligen min yngste, som fyllde 50 år.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera