torsdag 9 september 2010

Nörd


Hej alla vänner!
Visst är lacket fint, det är designat av en designer på Kosta Boda. Det står på salongen tillsammans med ett likadant läppstift, tyckte det hade sin plats där. Jag har jobbat mycket och mina kunder längtar efter mer höstmysbehandlingar nu där de blir inbäddade och ompysslade.
Jag har även jobbat mycket med att bygga upp en ny hemsida till salongen och jösses vilken tid det tar ,jag hoppas det blir klart denna månad. Jag kanske länkar dit sen om någon vill se. Min dotter kallar mig för datanörd, nu på "äldre" dar.

Här om dagen ringde en kund och frågade om hon kunde komma förbi och gissa vad hon hade med sig. Jag älskar ju svamp men törs inte plocka själv för jag är alldeles för osäker, vill ju inte ta livet av familjen.Detta visste hon och hade plockat en korg till mig. Visst var det gulligt.

Jag har faktiskt skaffat mig en ny mobiltelefon (inte en sån som på bilden hi hi) och det är ju en hel vetenskap att lära sig allt om den. Därav kallar min dotter mig också för mobilnörd. Ack, dessa ungdomar.

Jag såg att det ska gå en Inredningsresa från Värmland till Falun den 2:a oktober, vilken jätte kul ide. Jag bor ju bara tre mil från Falun så jag kanske åker dit och får träffa lite bloggvänner, vad roligt det skulle vara.

Jag vill passa på att tacka för alla gulliga och roliga kommentarer ni lämnar hos mig, jag blir så glad. Jag ger er en riktigt stor kram.

I helgen ska min dotter och jag gå på en symässa, som brukar vara två gånger om året. Det är alltid så roligt att göra saker tillsammans med henne. Min man ska på en återträff med sitt killgäng från ungdomen, de får nog kul.
Ha en härlig höstmysig helg.
Kram/Helen

12 kommentarer:

  1. Hej Helen.
    Förstår att det är mycket jobb med en hemsida, jättekul om du länkar när det är klart. Så vacker nagellacksflaska som ett smycke. Och det var en snäll kund som gav dig svamp, gott och ha i vinter. Har läst om den bussresan, men det var en lördag som inte jag kan. Ta en tur dit, alltid kul och träffa bloggare. Har sett att Gruvgatan 13 har mycket fint också.
    Ha en bra kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Vilken härlig svampkorg, så gulligt av henne;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Åh så snällt att få denna härliga korg med svamp"!!!!!
    Så gulligt!
    Önskar dej en fin Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt att få svamp!
    Ha riktigt härlig helg!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera
  5. Låter som dotera och du kommer att ha en härlig helg tillsammans...det är inte lätt att bli nörd på äldre dar...jag vet....:-)

    Ha en fin helg, kram VIOLA

    SvaraRadera
  6. Vilken gullig kund som kom med svamp till dig! Kul att få se din hemsida så småningom, förstår att det är mycket jobb att göra en bra hamsida som fungerar som man vill och så ska det se både snyggt och inbjudande ut och dessutom vara informativt. Det är ju företagets ansikte utåt och ska locka kunder.

    Önskar din en fin söndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Hejsan.

    Vad lyxigt med en stor svampkorg hemlevererad!!!

    Blir riktigt avis...är alldeles för osäker på svamp för att själv plocka.

    Låter mysigt med symässa...

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  8. Vilken tur du har som har så snälla kunder.
    En riktig genomgång skulle jag ochså vilja ha. för att piggas upp.

    Ha det gott
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  9. Vad kul att göra hemsida till salongen, det vill jag gärna se sen då den är klar. Gulligt av din kund!!!!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  10. Vad snällt och få svamp! Det är så himmelskt gott! Då är du med i svängarna med att vara datanörd. Jag till o med surfar via mobilen nu :) Perfekt och hålla koll på sin blogg var man än befinner sig någonstans!

    Ha en mysig vecka!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  11. hej Helen, javisst ska vi ut och res lite. Vi tänkte ju besöka Gruvgatan och Norrgården, ev andra platser oxå. du får gärna träffa oss där. Kram och ha en mysig helg/Ingela.

    SvaraRadera
  12. Sån tur att du fick svampen av din kund. Jag blir så avis, för vi är heller inga svampplockare precis.

    Det är alltid så trevligt att komma in på din sida och titta på allt vackert du visar.

    Kram

    SvaraRadera