söndag 7 november 2010

Vinst och lite längtan


Hej på er alla igen. Nu fungerar vår kamera igen och jag vill så gärna visa vad jag vann för lite sen på Jeanettes blogg. Massor med fina saker.
En vit ram som går att snurra på, på ena sidan med en vacker vers...

och på andra sidan ett gammalt foto i svart vitt.

Detta vackra kors som Jeanette har tillverkat själv, fantastiskt.

Denna ljuvliga tags med en liten sten i slutet (fotot är tyvärr lite suddigt).

Ett litet hjärta som jag placerat på brickan i vardagsrummet.

En krans som Jeanette också gjort själv av Hortensior och murgröna, upphängningen består av små söta rosa pärlor. Den hänger just nu i köket vid fönstret.
Tack snälla Jeanette för det fina priset. Som vanligt blir man lika glad.

Den här julboken kom här om dagen från min bokklubb, skriven av Kristina Strand, kan varmt rekommenderas. Så mycket fina tips inför kommande helger. Jag antar att jag inte är ensam om att börja längta lite efter att få pynta inför Advent. Tyvärr missar jag första advent lite i år eftersom vi ska åka till Kanarieöarna. Vi fick ju avboka den resan förra året p.g.a. min mans sjukdom, så det är ju ändå i ett gott syfte som jag missar första advent i år.

Igår var jag och min dotter på premiären av musikalen "Little Shop of Horrors" som vår eminenta kommun hjälper till att sponsra. Vår kommun har nog den finaste musik -och dansskola som finns, men så drivs den av riktiga eldsjälar också. Musikalen var fantastiskt rolig och skådespelarna var otroligt duktiga. Ytterligare något jag kan rekommendera för dem som har möjlighet.

Nästa helg åker vi till Stockholm och går på "Allt för hälsan" mässa i Älvsjö.

Ha en fortsatt fin söndag.
Kram/Helen

8 kommentarer:

  1. Grattis vilken fin vinst, så mycket du vann. Jättefin och fiffig ram och korset var jättevackert. Den boken har jag inte sett förut, bra tips. Jätteroligt att du är med i min utlottning, dina lotter ligger i lådan
    Lycka till och kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fina vinst! Det var många fina saker i den vinsten, måste ha känts lite som julafton när du packade upp sakerna. Vilken trevlig bok, det är alltid roligt att få lite extra inspiration inför kommande helger. Vad roligt för er att ni äntligen kommer iväg på er resa. Så skönt det ska bli för er att få njuta av sol och värme.

    Ha det så gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Vilka underbara saker, mycket fin vinst.

    Skönt för er att komma iväg på resa, vad är väl advent mot Kanarieöarna?
    Jag vet vad jag hade valt.

    Ta väl hand om varandra,
    ha en fortsatt fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. En sån tur du har att vinna så många fina saker på en gång. Så hoppas jag att ni får en fin resa till Kanarieholmarna. Jag blir ju lite avis.

    Svar: Det är väl så ofta att man sina bortgångna lite speciellt på All Helgonadagen. Det är ju vackert också med alla ljus och blomster.

    Gilla

    SvaraRadera
  5. Hej
    Så fantastiskt fina priser. Grattis!
    Kul med musikal och stundande resa!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  6. Hej Helen!

    Grattis till din fina vinst! Annorlunda, har inte sett en sådan förut. Förstår att du blev glad.

    Tack för din fina kommentar hos dig! Ska ta dina råd med mig på vägen ganom livet. För visst är det så att så länge jag finns och och förmedlar så lever de vidare.

    Varma kramar till dig!

    Anna-Lena

    SvaraRadera
  7. Vilken vinst, så vacker, Jeanette är otrolig, låter som ni har mkt roligt att se fram emot, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  8. Hallojsan!

    Ett stort, varmt grattis!! Vilken vinst! Hon är så duktig på fina stilleben..Jeanette!!

    Jultips tar jag tacksamt emot..har lusläst alla gamla inredningstidningar om julen idag..

    ha det gott!! Kramar Sanne

    SvaraRadera