lördag 4 december 2010

Adventpyssel

I´m back!
Nu har vi kommit hem igen efter en vecka på Gran Canaria, helt underbart. Men stor omställning att komma hem i väderavseende, 50 graders temperaturskillnad bl.a. En fantastisk semester med mycket sol och värme, men var sak har sin tid och jag älskar ju advent. Nu har vi städat och flyttat in lite julstämning.

Andra ljuset är tänt på köksbordet. Ett stilleben på en gammal silverbicka.

Herr och fru Tomte tar emot i hallen (fyndade på Formex för några år sedan)...

där de samsas med härligt röda Julstjärnor i fattigmanssilver.

Har ni sett villka underbara julstrumpor jag hann få hem precis lagom till adventspysslet, en till varje familjemedlem med underbara broderier. Här hänger de i hallen så Tomten lätt hittar dem när han kommer.

Även fyra underbara strutar med härlig brodyr och spets, brodyren består av otroligt vackra rosor. Undrar ni var jag fått tag i dessa härliga konstverk? Titta in här:
www.ankislillavarld.blogspot.com Ni kan också klicka er in där till höger.

Denna trötta och blyga lilla tomte hittade jag när vi var och handlade när vi kom hem. Kunde inte motstå den med sin lilla hyacint.

Trots att vi har haft en underbar semester är det ändå rätt tid att komma hem nu, mitt i de tända ljusens tid. Nu i helgen ska jag titta in hos er alla och se hur ni har det i adventstider. Jag bjuder er på en liten karamell.
Kramar/Helen

6 kommentarer:

  1. Så fint du gjort! Vad härligt att semestern blev lyckad, det ger energi som man kan leva länge på.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. vackra julstrumpor.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  3. Heeej!
    Nu du har jag hittat dig *ler*
    Åh vad fint du gjort...å Tack i massor för dina gulliga ord, dom värmer i hjärtat!
    Nu har jag lagt dig i min lista så jag inte tappar bort dig!

    Ha en finfin ny vecka!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att höra att ni hade en bra semester. Jag skulle inte ha något emot att åka till värmen några dagar, för att tina upp lite=)

    Visst är det mysigt med allt pynt nu till jul. Vackra julstrumpor och strutar och julblommor kan man aldrig få för lite av.

    Tack jag tar gärna en karamell;-)
    Ha det fint så här i slutet av veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Ååå så härligt det låter med en tripp till värmen1 jag antar att du har en massa enrgi nu!

    BVilka ljuvliga julstrumpor!!

    ha det gottis!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  6. Hej hej!
    Tittar in en sväng för att tala om att jag skickar ditt paket i helgen...äntligen är jag klar *ler*
    Tackar ödmjukast för ditt tålamod och hoppas att du blir nöjd!
    Min mail krånglar så jag ger en vink här och hoppas att du ser det!

    Önskar dig en mysig kväll!
    Kram Anki

    SvaraRadera