onsdag 18 augusti 2010

Formex

Nu blev det verkligen en väldigt lång bloggpaus igen och den här gången får jag nog skylla mest på jobbet. Det bara rasar in nyheter på salongen hela tiden och det är mycket som ska tas om hand.

Som jag tidigare nämnde har vi ju varit i Stockholm också när vår dotter fyllde 15 år. Det blev en väldigt lyckad resa när vi bara myste och hade roligt och "lyxade" oss. Bl.a. blev dottern avritad av en fantastisk konstnär och det blev på pricken. Även dottern blev mycket nöjd, ungdomar tycker ju annars oftast att de ser hemska ut på ett eller annat sätt.

Jag har varit på Formex också förra helgen, den varmaste tänkbara. Men inget ont som inte har något gott med sig, jag träffade en underbar kille som verkligen kunde flirta på en av mina pauser utomhus. Han var sex månader och var där med sin mamma. Ni ska få se några bilder som jag tog, bl.a. dessa vackra blommor, jag älskar snittblommor.

På Formex ska man ju lägga beställningar om man hittar något som faller i smaken och det gjorde de här. Riktiga lovikkavantar i varm och underbar ull som var handbroderade, från "Heart of lovikka". De med traditionell färgad brodyr växte ju jag upp med och de var ju så varma och goa, och blev som tunga kolosser när de blev tillräckligt blöta,fniss. Nu hade de även vita med vit brodyr, helt underbara. Jag vet, det är lite tigigt att använda än men vintern kommer ju även i år.

Den här skapelsen blev jag inspirerad av, den var så vacker. Ska försöka att ge mig på att göra en sån åtminstone till jul.

Den här lampan är så söt, vill ha. Har ju en likadan kyrkoljusstake.

Nu är jag lite tidigt ute igen men det är så höstlikt ute här nu så jag visar bilden ändå. Massor med härliga julstjärnor i alla färger man kan tänka sig.

Massor med sjalar(stavas det så?), jag tyckte att skyltningen var så läcker, lite "Ernststuk" , man tar in vad naturen har att bjuda på. Ett blickfång som man inte bara kunde gå förbi.
Gissa vad jag ska göra ikväll, jo jag har blivit bjuden på ett Tupperwareparty. Det var nog flera år sedan så det ska bli rätt kul.
Ha det bra till nästa gång.
Kram/Helen

12 kommentarer:

  1. Det ser väldigt fin ut det du tittade på på mässan.

    Det är en av sakerna jag saknar, att gå på mässor. Förr gjorde jag ju det både i Stockholm och Köpenhamn. Men själva jobbet att köpa in och sen sälja saknar jag inte ett enda dugg.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder från mässan. Älskar lovikavantar, det har jag alltid på vitern. Finns inga alternativ för mig de är bäst å snyggast:).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också Lovikkavantar. Det ska naturligtvis vara äkta.
    Jag var också på fromex. Finns så himla mycket fint
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att kunna gå på mässa. Det är något som är glest med för min del. Det är ju så sällan det är något här hos mig.

    Riktigt inspirerande bilder du visar.

    Roligt att du tittade in hos mig.

    Jag skall försöka mig på din utlottning ochså.

    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  5. Ursäkta mig det var ju inte du som hade utlottning av klockan jag tvärtittade bara. :o)

    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Visst var det roligt men jobbigt att vara inköpare. Allt ansvar att få de rätta sakerna till butiken. Det du inhandlar är ju lite olika än vad jag köpte. Då gällde det kläder, som skiftar så ofta i popularitet. Det är nog ännu värre med det idag. Nu rear man ut nästan nyhemkomna saker, för det har kommit nytt igen.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  7. Hej!!
    Så kul med mässan, lite avis...

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Formex, en vacker cirkus: ) lite jobbigt men himla kul, tack för titten !! Och vilka fina pallar du gjort av gamla handdukar, läckert!!

    Ser du bor i Dalarna- butiken GRUVGATAN 13 öppnar egen blogg i dag!!! Mari.

    SvaraRadera
  9. hejsan.

    Verkar ha varit en fin resa med många nya idéer du fått med dig hem.

    Lovikavantarna var ju supersöta med vitt mönster.
    Har så dåliga minnen av lovikavantar bara sedan man var liten och dessa vantar som blev som blyklumpar...usch!

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  10. Hejsan. Wow, vilka bilder...inspiration till max kan jag tro. Den "mobilen" var hur söt som helst!
    Ha det gott! Kram Cilla

    SvaraRadera
  11. fina bilder från mässan.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Visst var mässan en upplevelse och här shoppade det loss till butiken, nu vaknade ju svenskaläraren i mig....jobbar ju inte längre som svenska lärare men måste ju bara skriva tillbaka att sjal kan stavas på ett sätt till, schal...:D ha en fin helg, kram

    SvaraRadera