söndag 22 augusti 2010

Höstmys och broderier


Hej igen alla mina bloggvänner.
Vi har haft lite halvdåligt väder här några dagar med mörka kvällar och nästan lite höst. Men jag hör ju till dem som tycker om det också så jag har passat på att tända i fönstren och massor med tända ljus. Ovan ser ni min ljusbricka på soffbordet framför TV:n.

Kakform med ljus i.

Bredvid soffbordet står denna byrå med en massa ljus och min barndoms pigtittare.

Ett av fönstren på övervåningen med min mammas gamla lampa som jag älskar.

Måste också få visa er vad jag fick i fredags i brevlådan. Som ni vet älskar jag Agnetas vackra broderier från Pearls of Zelma och se vad jag hade beställt. Denna vackra rektangulära kudde med både vit och röd brodyr och en underbar spets. Den har fått sin plats vid Amorkudden som också kommer från Agneta.

Här ser ni enbart den senaste kudden, ser ni den underbara spetsen.


Jag beställde också tre lavendelpåsar med familjens monogram på och fick detta vackra gamla kort. Tack Agneta.
Hoppas ni alla har det bra.
Kram/Helen

6 kommentarer:

  1. Hej Helen! Nu hann jag först!
    Så mycket fint du har att visa igen, både från Formex och från ditt hem. Vackra broderier också att vila ögonen på.
    Själv har jag botaniserat i bokhyllan och hittat nånting riktigt gammalt. Jag njuter av den friska sensommarluften och ljusen brinner om kvällarna =)

    Ha det gott!
    Susanne med glasbitarna

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket fint du visar!!!!
    Jag blir alldeles salig!
    Underbara broderier!
    Ha en fin Kväll!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket fint du köpt av Agneta, den avlånga kudden med ängeln är helt ljuvlig. Det här är saker som man aldrig tröttnar på, jag tycker det är så fint.
    Roligt och ha allas monogram i familjen, blev väldigt fint när dom ligger på samma ställe.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Min kommentar försvann så jag skriver om den.

    Det är mycket vackert att se på på Fredriksdal. Vi missar sällan några tillställningar eller utställningar där.

    Jag klarade mej från att köpa nåt, men inte väninnan som fick med sej ett alldeles varmt stenugnsbakat matbröd. Det var mycket man kunde handla där.

    Jo, jag har en duktig matpappa i hemmet. Man brukar ju alltid säga matmamma.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt med ljus! Vackra kuddar och broderier. Kul att pynt runt med!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  6. Hejsan.

    Ja, du...nu börjar även jag plocka fram värmeljusen igen.

    Kvällarna blir mörkare och mörkare och att tända några härliga doft ljus piggar upp lite.

    Mycket söta kuddar.
    Vilket broderi...

    Ha en fin dag,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera