fredag 27 augusti 2010

Sätter bo

Jag har börjat sätta bo!!!
Här har det ju börjat bli höst i luften och jag måste ju erkänna att jag gillar hösten. Hög fin luft att andas in, vackra färger i naturen när vi kommer så långt, tända lampor i fönstren och massor med tända ljus.
Allt detta medför också för mig att jag hela tiden vill pyssla och mysa och ordna i vårt hus. Vilket bl.a. innebär att jag flyttar runt saker och ändrar till familjens förtret ibland när de inte hittar grejor.

Just nu håller jag på i köket.
Det här spegelskåpet stod på ett rullbord tidigare och det har jag flyttat och ställt in alla kryddor i.

Där kryddorna stod tidigare står nu mina gamla loppiskryddburkar m.m.

På detta rullbord stod tidigare spegelskåpet och mitt vita porslin från IB Laursen...

...vilket jag nu har placerat i min hylla som min man har gjort till mig. Jag tyckte det blev bra, porslinet kom mer till sin rätt här. Kokböckerna som tidigare var här fick plats i bokhyllan istället.

En av mina älsklingsdukar ligger på bordet och ljusstakarna i fattigmanssilver köpte jag på ICA för 29:- st, tyckte jag var billigt. Nu är det snart helg igen och "fredagsmys" och jag bara längtar. Tända ljus, mys med familjen och god mat, kan inte bli bättre. Jo, kanske.
Vår 15 åriga dotter är nyförälskad och ögonen tindrar och även detta ger ju bra vibrationer i hemmet. En glad tonåring är ju härligt.
Ha en riktigt avkopplande och mysig helg ni också mina bloggvänner.
Kram/Helen

17 kommentarer:

  1. Hej Helen.
    Det är roligt och flytta runt lite bland sakerna, och så ser man allt på ett annat sätt. Känns lite nytt då.
    Bra idé med ditt vita porslin i tidningshyllan, nu syns det på ett fint sätt. Tänkte ha lite mys ikväll med tända ljus och musik. MEN så är det ju finnkampen, jag vet var maken kommer och vara! Jag får mysa själv.
    Ha en toppenhelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen inspirerat mej till stordåd när vi kommer hem igen. Jag har varit alldeles försoffad, när det gäller hemmet ett bra tag. Det är alltid så trevligt att titta in här hos dig.

    Svar: Duktig och duktig? Ja, kanske det. Men det var ju nödvändigt.

    Jag är jätteglad att det inte var en vattenskada och vi får ju ändå taket målat.

    Hoppas att helgen blir fin för dig också.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  3. Härligt, man kommer ju ihåg själv när man var 15 och nykär! Jag gillar också hösten med hög och klar luft! Ha en fin helg. Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Hallå Vännen!

    Jag känner åxå att jag behöver bo:a lite här hemma åxå. Hösten får en att längta efter sprakande vedspis och tända ljus, ikväll tänker jag dra en filt över fötterna och smutta på ett gott glas vin när man tittar på faffisprogrammet "Dobido" tillsammans med "Gosegubben".

    Vad underbart det låter med en tonårsförälskelse, ..... jisses det var många år sedan man upplevde de själv *fniss*.

    Ha en mysig helg. Kramar i massor Cin

    SvaraRadera
  5. Åh så fint du gör.
    kram'
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint du visar!!

    Ha en riktigt trevlig Helg;o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Nu när sommaren fick ett så abrupt slut så blir det att pyssla och mysa inne. Här plockas det om i hyllor och på skåp och ljuslyktorna plockas fram. Du har verkligen fixat och vilken underbar stor duk du har på ditt runda bord.

    Härligt med nykär dotter! Ha en fortsatt mysig fredag och en trevlig helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Så fint du gör det hemma, visst är det kul att flytta runt på saker, då känns det nästan som att sakerna är nya.
    Ha en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  9. Hej! Det verkar finnas många höstälskare runt om i vårt avlånga. Jag hör också till dem. Sol, klar luft och ett slags lugn. Skogen med hundarna... Men det behöver förstås inte regna två veckor i sträck.
    Roligt att du gillade min kristallkrona!

    Ha ett fortsatt skönt veckoslut!

    SvaraRadera
  10. Åh så fiiiint du har det i ditt vackra hus!
    ha en fin Söndag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  11. Hej
    Så fint du gjort när du flyttat runt saker och donat på:). Det är härligt med hösten, jag gillar den också, var årstid har sin tjusning. Härligt att vara nyförälskad :).
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  12. Hallojsan!

    Ja nu är det mysigt att vara inne och fixa och dona.. Njuter av hösten i solen på dagarna..

    Vad fint du har fixat och donat i köket!! Allt känns som nytt bara man flyttar om lite!!

    ha en härlig söndagskväll!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  13. Känner igen mig i dig, här har det fixats mkt sista tiden, fint det blev det i ditt kök, hoppas helgen varit skön, kramen VIOLAN

    SvaraRadera
  14. Hejsan.

    Vad fint du gjort.

    Denna tiden så får man lust att fixa och dona i hemmet.
    Mysa till det lite inför vintern.

    En go och glad tonåring, ja då är det skön känsla i hemmet!

    Ha det fint,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  15. Oj vad fint du har det och du har ju blicken för att placera rätt sak på rätt plats.

    Riktigt mysigt, hoppas helgen blev fin.

    Ha det gott
    kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  16. Kul ibland att kunna ändra om lite... Gillar dina vita vackra dukar! Både den med spets och den virkade.
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Visst är det härligt att boa in sig och pynta!
    Det där porslinet är så fint - jag har det i ros asjälv :-)

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera