torsdag 15 april 2010

Från pynt till sprutor


Jag har länge velat visa er denna bonad jag tycker den är så fin och romantisk. Den är broderad av min svärmor, ett turturduvepar som hon broderade till vårt bröllop. Den har hela tiden hängt över vår säng. Nu är hon tyvärr svårt sjuk och kan inte brodera mer. Därför är den extra värdefull nu.

Den här lilla zinkbrickan har vi TV:n. Jag har lagt på en virkad duk, i zinkkrukan är det planterat olika sorters mossor, lite kul. Runt om krukan har jag lagt ut lite gamla knappar som jag har kommit över någonstans, ni kan se det tydligare på bilden nedan.

Och nu till sprutorna. Igår var jag hos doktorn och fick veta att jag hade slemsäcksinflammation i höften och senskidesinflammation i en handled. Och pang innan jag hann reagera skulle jag få två cortisonsprutor, något jag aldrig fått tidigare men hört skräckhistorier om. Han stack rakt in i höften och likadant rakt in i handleden, men jag tyckte det gick ganska bra ändå. Just nu har jag ont på ett annat sätt istället men det kunde man få, så nu är det väl bara att vänta och se vad som händer.

Nu ska jag gå in och titta på alla era bloggar och se hur ni har det.

Jag har ett problem, jag kan inte lägga ut nya gadgetar/sidoelement, är det någon som har något tips. Det går inte att klicka på någon ikon för ny gadget/bild.
Ha det bra.
Kram/Helen

13 kommentarer:

  1. Hej Helen!

    Vilket fint minne du har från din svärmor. Sånt ska man vårda ömt. Slemsäcksinflammation var nåt nytt för mig, hoppas att sprutorna hjälper. Tyvärr kan jag inte vara till så mycke hjälp med ditt problem. men har märkt att ibland får man underliga fel i bloggen,...som tur är så brukar det rätta till sig självt efter några dagar.

    Ha en härlig vårdag. Kram Cin

    SvaraRadera
  2. Hej
    Usch vad tråkigt med inflammationer både här och var. Jag har fått cortison i en led och träffar derätt hjälper det fort.
    Tack för rara ord hosmig. Blir ju bra för affärerna om det är pärlor som gäller
    Sköt om dig
    kramis

    SvaraRadera
  3. Jag är oteknisk som bara den, det är sonen här som hjälper mig när det krånglar. Det var tufft och få två sprutor samma dag, men det kommer säkert och hjälpa. Din bonad är så fin, och så roligt att din svärmor broderat. Jag har också en svärmor som är duktig på sånt.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Teknikfrågor kan jag tyvärr inte hjälpa dej med, jag är en katastrof på det området.
    Vilken söt bonad o värdefull när just hon gjort den! Vackert arrangemang på bordet också. Vad glad jag blir om du smittas av mina vårkänslor, jag kände bara imorse när svanarna kom att jag blev så lycklig!
    Hoppas inflammationen ger med sej, det lät jobbigt!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  5. Veldig flott broderi dere har fått! Så herlig å ha noe som en kjær slektning har laget - verdifult:o)
    Ikke spåk med inflammasjoner - håper sprøytene hjelper. En pleier å bli raskt bedre med cortison.
    Har dessverre ikke så mange råd når det gjelder gadjetene. Jeg har pleid å spørre Anne med bloggen Moseplassen. Hun har data og bloggkunnskaper så det holder:o) Lykke til.
    Ha en flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  6. Vilken underbart söt bonad du har där. Speciellt blir det ju också när det är en person som gjort den med tanke på er! Tråkigt att höra att hon är sjuk. Jag brukar vänta någon dag och hålla tummarna när det blir problem med datorn...
    Väldigt roligt att du ville vara med i min tävling!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Vad roligt du vill vara med i min tävling...:)Hoppas det ordnar till sig med "gadgetarna" ibland brukar det krångla och så helt plötsligt funkar det igen! Hoppas det är så!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vacker bonad,o så vackert du ordnat med zinkbrickan!
    Går det inte om du klickar på anpassa o sen försöker!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Du det där lät inte skönt...hoppas du mår bättre nu, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  10. Meeeeeeeeeen vad läbbigt med sprutorna...
    Hoppas du känner dig bättre nu!!

    Vilket sött inlägg du har idag;o)

    Ha det bäst!!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Hejsan.

    Mycket söt bonad och så värdefull när man vet var den kommer ifrån!
    Vårda den ömt.

    Slemsäcksinflammation har jag haft i axeln, gjorde skitont!
    Hoppas dina sprutor hjälper dig.

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  12. Hallojsan!

    jag förstår att bonaden betyder mycket för er..söt var den !

    Hoppas att du mår bättre efter sprutorna!

    Kraam Sanne!!

    Ps : tack goa du för de fina orden om min keramik :) det värmde!
    Jag har inte sålt några ännu..men skulle nog behöva göra det sanrt..hihi..mycket saker blir det!

    SvaraRadera
  13. Det var en verkligt vacker bonad din svärmor har broderat. Jag tycker mycket om att handarbeta och gör det i många olika tekniker, virkning, stickning, brodering och mycket mer.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera