torsdag 8 april 2010

Loppisfynd och skott


Jag börjar känna riktiga vårkänslor nu trots snön som är kvar och då följer ju pyssel - och göra om känslan att spira ordentligt. Men först ska jag idag visa er mina loppisfynd från Långfrdedagen som jag gjorde tillsammans med min dotter. Jag hittade dessa åtta söta små kryddburkar, helt intakta. Vita med blå fin dekormålning.

Sju av dem är för välkända kryddor och så den här som det står "Fyra kryddor" på, det var väl en krydda som var vanlig på den tiden.

Jag hittade även två vinpåsar med söta tryck av en liten flicka och en med flera barn på. Båda påsarna har en så fin och välgjord spets, kunde inte motstå dem heller.


Idag upptäckte jag att vi har fått små fina skott i rabatten trots att vi har ganska mycket snö kvar. Tänk vad naturen är livskraftig i vårt land ändå, jag är glad att det är här man är född, jag älskar våra årstider. Nu spritter verkligen våren i kroppen. Hoppas våren spirar hos er också.
Kram/Helen

14 kommentarer:

  1. Tack snälla =)
    Vad härligt att kunna se rabatten!!! Längatr efter våren kan jag lova.
    Söta vinpåsar du fyndat =)
    Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd du gjort.
    Den med fyra kryddor på var ju lite ovanlig men jag tror det finns att köpa färdiga blandningar som heter fyra kryddor.

    Det måste ju vara ett fint vårtecken när det börjar spira i rabatterna trots att snön ligger kvar hoppas bara att de inte blir frostnupna.

    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  3. Härliga saker du har hittat. Gillar gamla kryddburkar, de hade betydligt vackrare förvaring förr!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hallojsan!!

    De där burkarna är såå söta!..vi hade sådana i mitt barndomshem och det var ett sett med en kryddhylla till som hade små lådor där man kunde lägga lagerblad och annat!!
    Kul att du fick tag i dessa!! :)

    Ha en bra kväll!

    Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  5. Hej igen Helen.

    Ser att du har haft tur igen, ....jättesöta kryddburkar du har kommit över. Visst är det härligt att gå runt i trädgården och hitta massa knoppar som kryper upp här och där nu. :)

    Ha en skön helg. Kram Cin

    SvaraRadera
  6. Men vilka fynd! Kryddburkarna var ju helt suveräna! Jag hade hoppat och jublat, hihi!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. kjempefine krukker.
    kjekt med loppis-funn.
    god uke og god helg!
    mvh
    masy

    SvaraRadera
  8. Såna kryddburkar hade min mamma..undrar var dom är!!! Visst är det härligt med vår;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga fynd du gjort. Nilla

    SvaraRadera
  10. Rara loppisfynd du gjort, ha en fin lördag, kram

    SvaraRadera
  11. Hejsan.

    Jättefina fynd du gjort.
    Visst blir man glad när man hittar saker man tycker om, och är det på loppis är det ännu roligare.

    Flaskpåsarna var ju så fina.

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  12. Hej! Så ljuvliga kryddburkar du fyndat!

    Så intressant att få gå fönstertittarrunda hos dig! Fönstren är husets själ.

    Tack för påhälsningen och de rara orden om mina glasbitar!

    Ha en skön lördagskväll!

    SvaraRadera
  13. Det är riktigt fina kryddburkar du fyndat, jag gillar porslin i vitt med blå dekor. Å tänk vad härligt det är att se att det kommer upp små skott här och där, det gör mig så glad och pigg.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Det var ju fina kryddburkar du kom över. Vinpåsarna såg ju också fina ut. Fint såg det ut också med skotten, som kom upp från marken.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera