söndag 25 april 2010

Landet och SPA


Hej igen, ursäkta det långa uppehållet jag har dåligt samvete för det men det blir så ibland.
Nu har våren verkligen börjat komma igång även här och det knoppas för fullt i rabatterna. Bilderna ni ska få se idag är från vårt "lantställe", där vi älskar att var när det är riktigt varmt och vi längtar efter att leva lite "enkelt". Som ni ser ligger det precis vid sjön och det svalkar härligt. De här bilderna är precis nytagna och nu är det bara lite is kvar invid kanten.

Det här soluret fick min svärfar när han fyllde jämt och det har alltid varit placerat här. Bryggan gjorde han och min man för några år sedan och där brukar vi ha vår lilla båt.

På sommaren är det så lummigt och fint här och det skuggar skönt när man vill ha det. Just här är en underbar stor dubbel björk som hänger ner i sjön och det är så otroligt vackert. Jag ska visa er mer bilder härifrån när det blir sommar så får ni se hur härligt det är. Vår lilla oas.

Gissa vad jag gjorde frdeag och lördag. Jag var med på Pralins Tjej-weekend i tällberg. God mat och dryck, vinprovning, jätte bra föredrag och spa-ritual.
Jag träffade massor med kvinnor i olika åldrar och hade mycket trevligt. Kan rekommenderas.

Idag har jag putsat fönster och bytt gardiner och vårfixat inne. Vi var så sugna på att ställa ut trädgårdsmöblerna, men vi hejdade oss, kanske lite tidigt eller?
Ha det bra.
Kram/Helen

9 kommentarer:

  1. Ser att ni har ett härligt sommarställe, alltid skönt med vattnet så nära. Här har vi kånkat ut alla utemöbler, och grilla ska vi göra till valborg.
    Ha det gott
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. .......mmmmm vilket härligt lantställe ni har. Ser underbart ut att ha vattnet så nära, tänk att få gå ner och sätta sig på bryggan och bara njuta av den fina utsiktet över sjön. Hoppas verkligen att du visar mer fram i genom. :)

    Det lät härligt med en spa-helg med god mat och dryck. Du ska absolut inte ha dåligt samvete, vi finns kvar vet du!!

    Ha en skön vecka vännen. Kram Cin

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    Verkar vara ett underbart lantställe ni har!
    Förstår att det är härligt och lummigt på sommaren.
    Ser fram emot fler bilder.

    Spa helg...vilken lyx!!!!

    Här i Göteborgstrakten har vi 18 grader varmt idag och faktiskt lite åskluft.
    Trädgårdsmöblerna är ute och grillen ska invigas till helgen!

    Ha det fint,
    Stor kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Gu så härligt med spa!!!! Och utsikt över vatten är ju inte helt fel =)
    Sambon kom upp nu och berättade att hyresvärden har haft av vattenledningen. Så nu är vi utan vatten oavsett rum!!! Kan inte duscha, gå på toa, ingenting!!! Är gråtfärdig nu =(
    Kram Fia

    SvaraRadera
  5. Oj så mysigt du har det!
    ...tack söta för din varma kommentar hos mig!
    ja..angående korten ...de är ett prov...men om det är någon som tycker om de så kan jag sälja de...
    stor kram på dig
    Magdalena

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt lantställe ni har, det är ju drömmen att ha sjön så nära.
    Kul att du vill vara med i min utlottning
    Ha en skön vårvecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  7. Oj oj vilket lantställe.
    Vad härligt med tjejhelg och SPA.
    Tack för rara ord hos mig. Sköt om dig!
    kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Hej
    Sådant underbart ställe! Vatten och brygga och lummig natur, det är bara så avkopplande. Ska bli kul att se mer bilder därifrån. Din tjejhelg lät helt underbar!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Det är min dröm att någon gång bo vid vattnet. Svärmor hade stuga vid vattnet och jag älskade att gå ner och sätta mig på bryggan, speciellt de kvällar då vattnet var helt blankt. Kan tänka mig att ni har det bra och avkopplande där i er stuga. Vad härligt det låter att vara ett gäng tjejer på spa.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera