onsdag 12 maj 2010

Badrum och lukta gott


Jag har hittat lite loppisfynd till badrummet. Fat, glas och lukta gott. Allt är placerat på badkarshyllan.

Som ni vet har vi vitt och svagt svagt ljusblått i badrummet. Nu har jag äntligen hittat ett tvättfat som jag tyckte var så vackert. Det är vitt med så vacker blå dekormålning, visst är det vackert. Flaskan i fatet är fylld med härlig bodylotion.

Något mer som jag älskar och samlar på är vackert glas och nu hittade jag dessa flaskor för 45:-. Det gör ju heller inget att det glittrar lite också.

Den här flaskan tycker jag mest om och den har jag fyllt med en badolja som doftar underbart och bl.a. innehåller honung.

Den här lite mindre flaskan har jag fyllt med väldoftande duschcreme.

Denna fina påse med vacker spets är fylld med väldoftande gammaldags inslagna tvålar.

Jag tycker på något konstigt vis att badrum i ett hem är väldigt viktigt, det säger mycket om husets invånare. Det ska kännas mysigt att gå in i ett badrum och nu är jag ganska nöjd med detta. Det blåvita tvättfatet är jag nog mest nöjd med här.

Ha det bra alla vänner.
Kram/Helen

16 kommentarer:

  1. Hej!!!
    Passar fint i ditt blåa badrum;o)

    Kram malin

    SvaraRadera
  2. Vilket jättevackert tvättfat du har , visst är det viktigt att det är fint i badrummet också, det är ju husets spa :).

    Såg att du också hade en ny header på din blogg, jättefint!

    Ha en mysig kväll vännen. Kram Cin

    SvaraRadera
  3. Jag älskar blått det är så frächt.
    Jag skulle gärna vilja ha ett så mysigt badrum som du verkar ha men det får bli när jag kommer på iden att renovera.
    Tvättfaten var jättefint.Du har ju blicken för det lite dekorativa och romantiska.

    Ha en riktigt trevlig helg

    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackert. Gillar det blå mot det vita.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Så avundsjuk jag blir, när jag ser så fina saker du har i ditt badrum. Vi har bara en duschkabin, med en tvättmaskin vid sidan. Sen är det toan och handfatet och ingen plats till såna snyggheter som du kan ha. Avis.....

    Jag ser att du har blogspot.com. Kan det vara av den orsaken du inte kan kommentera hos mej? Jag måste använda mej av mitt Googlekonto och inte mitt namn och httpadress.

    Det gillar jag inte, för jag råkar ha två inloggningskoder och det är svårt att komma ihåg vilken jag ska ta.

    SvaraRadera
  6. Håller med dig - tvättfatet är verkligen jättevackert. Fint med de söta flaskorna också!
    Ha en härlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Fina badrumsdetaljer, verkligen. Söt påse med tvålarna.

    SvaraRadera
  8. Det är ett jättefint tvättfat, vackert mönster. Och dina flaskor var fina, ger mys-stämning till badrummet.
    Önskar dig en fin långhelg
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Åh vilka fina saker och jag håller med dig ett badrum ska vara mysigt och ombonad, en plats för en stunds avkoppling...
    Ha en riktigt fin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara fynd du gjort, fatet så vackert och alla flaskorna..ha nu en skön helg, kram

    SvaraRadera
  11. Tvättfatet var ju helt underbart gulligt.
    Ha en trevlig helg på dig!
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Hej Helen!
    Roligt att Du tittade in hos mig och vill vara med i min lilla utlottning så jag hittade till Dig. Extra roligt att en kulla tittar in, är själv född i Orsa men det var länge sen men en gång kulla alltid kulla.
    Nu måste jag kika vidare hos Dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Så fina saker du har i ditt badrum, visst säger badrummet mycket om oss.
    Vad mycket fina saker du köpt till köket, kul!

    Ha en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  14. Såå fina saker du har hittat till ditt badrum. Jag har nog inte tänkt på att mina gamla små flaskor kan få nytt liv med väldoftande oljor och krämer i stället för att leva sitt liv bakom stängda dörrar..;-)

    Kramen Anne

    SvaraRadera
  15. Jättevackert fat! Det är mysigt med tvålar, fina flaskor och pynt i badrummet. Tvålar är en last hos mig och doftar badrummet rent av tvål ger det lyckokänslor. Du har verkligen funnit vackra saker att pryda ditt badrum med.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  16. vilka söta små flaskor...och tvålarna inslagna i gammaldagspapper... jätte mysigt!

    Kram på dig

    Magdalena

    SvaraRadera