måndag 10 maj 2010

Statyer och nyinköp


Förlåt. Nu är jag riktigt dålig på att komma med nya inlägg, men som man säger det är så mycket nu med jobb och dotterns hobby. Ingen ide att bortförklara sig.

De här vackra blommorna måste jag få börja med att få visa er. Vår ena lokala blomsterhandel har arrangerat dem...

...i ett gammalt durkslag, visst är det fint.

De här statyerna står i Tällberg och jag har alltid dragits till dem. (Ursäkta den suddiga bilden).

Här står alla de små gulliga barnen.

Så till mina nyinköp. Två skärbrädor i vitt porslin i olika storlekar.

Tre ugnsfasta formar i olika storlekar, ej invigda ännu.

En stor bakskål som är jätte bra för att den är så stor, det som ska vara i den stannar i den. En vispskål som invigdes när jag bakade min brors födelsedagstårta. Underbar att bara hålla i.

Sex stycken frukostskålar som invigdes till Valborg. Allt smakar så extra gott i dem.

Ja, detta var mina inköp till köket som jag är jätte glad över. Jag misstänker att det är fler av er som också har dessa och förstår min lycka över dem.

Mitt nästa inlägg kommer att handla om badrummet, (ska ej ta så lång tid till dess).

Kram/Helen

3 kommentarer:

  1. Hej Helen. Ovanligt men så fint med durkslaget som vas, jättefina blommor också. Söta statyer, dom ser lekfulla ut. Och det var mycket nytt fint till köket, en sån vispskål har jag. Den använder jag ofta, du hade jättefina saker.
    Ha en bra vecka
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej, jag ville bara titta in och göra ett tassavtryck. Det var ju fina grejor du har köpt. Men det brukar det ju vara.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  3. Jättefina saker! Kramar Susanne

    SvaraRadera