lördag 22 maj 2010

Sommarblommor


Idag blir det mycket blommor i mitt inlägg. Till Kristi Flygarhelgen planterade vi i trädgården i krukor och rabatter. Men det jag visar först är infärgad rosa Mimosa som bl.a. fanns i min blöllopsdagsbukett som jag fick av mannen i början av maj. När vi gifte oss hade jag vita rosor, vit fresia och rosa mimosa i min brudbukett och jag får alltid en likadan varje bröllopsdag. Visst är det romantiskt. Jag sparade mimosan och satte i en gammal kanna från en ärvd servis.

Här om dagen hade vi ett fruktansvärt oväder med en förskräcklig åska som aldrig ville ta slut. Strömmen gick och det slog blixtar och lågor från eluttagen vid fyra tillfällen. Jag är egentligen inte åskrädd men då kände jag mig liten för man kan ju inte göra mycket och vi var rädda att det skulle börja brinna.

Här hänger alltid en ampel och blommorna där verkar alltid trivas för de brukar växa så det knakar. Hoppas på tur i år också.

Trappan in till stora in gången. Som ni ser älskar jag blommor med mycket färg ute på sommaren. Jag upplever växtligheten och grönskan i naturen väldigt starkt och jag mår mycket bra av färgerna och skiftningarna. Naturen är så välgörande för mig.
Katten som ni ser är vår målade stenkatt som heter Herman och alltid ligger där.

Idag har vi haft ett underbart väder och vi har varit ute hela dagen. Under det här parasollet älskar jag att sitta och läsa en god bok eller en fin inredningstidning. Framåt kvällen blev det dock lite regn men det gjorde inget för då gick vi in på altanen och grillade och hade det mysigt.
Hoppas att ni också har haft en fin Pingstafton och jag önskar er en fortsatt härlig Pingsthelg.
Kram/Helen

14 kommentarer:

  1. Vackra blommor!
    God fortsättning på pingsthelgen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så mycket fina blommor.
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder på fina blommor!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Så mycket fina blommor. Jag är åskrädd :O(
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Godmorgon. Så fint det blommar hos dig, jättefina färger. Jag har inte satt en sommarblomma än, är nog hög tid nu. Ser mysigt ut under erat parasoll.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig färgprakt, visst ska man ha färg i trädgården! Här har vi också haft ett vidunderligt åskväder i vecka,...man känner sig rätt liten på jorden när det blixtrar och dundrar runt en. Fast jag kan inte låta bli att stå ute på trappan och njuta av detta skådespel,..... vet inte vad det är men jag får en vördig känsla för naturens krafter och kan få ibland lite eurfori i kroppen av lycka. Förmodligen är jag en aning tossig *hihi*.

    Ha en skön söndag vännen! Kram Cin

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med blommor. Jag gillar mest vilda blommor och försöker få naturen att ta över min tomt lite eftersom jag tycker det naturen gör själv blir mycket finare än när jag planterar:). Jag har inte gröna fingrar. Herman gillar jag skarpt:). Min mormor brukar måla stenkatter, hon är jätte duktig.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Så fina blommor! O er helg låter som att den bjudit på massa mys!
    Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Åh vilka underbara blommor, vännen här han känner en av de stora växthusägarna här i Örebro och i förra veckan hade han varit där och plockat med sig blommor hem och jag som tänkt ha bara vit och ljusrosa på balkongen fick nu finna mig i en del färg och jag känner en glädje i alla dessa blommande färger även om jag först kände mig lite besviken ;o)
    Ha en underbar dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  10. Ni ser ut att ha haft en mysig pingsthelg. Synd bara att det sköna vädret försvann.
    Ser att du vågat plantera ut sommarblommor och de är himla fina.
    Ha en skön vecka!
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Ååhh vad romantiskt att få en "brudbukett" varje bröllopsdag=)

    Vad fint du har gjort ute med så mycket blommor. Uj vad det blåste igår, men vi har ännu inte haft så mycket åska.

    Kram kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Hej Helen, så fina blommor hos dig, javisst blir man glad v vackta blommorTack för att du ville vara med i min tävling, ha en fortsatt härlig vecka och kram på dig/Ingela..

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Fina blommor, så gullig han är din man som ger dig en bukett varje år.

    Jag gillar också Leila, allt hon gör blir bra.

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  14. Så mycket fina blommor.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera