söndag 30 maj 2010

Rost, sommar och musik


Så här på sommaren hör mycket fågelkvitter till. Jag har alltid velat ha en vacker fågelbur med en ännu vackrare Ara i men tyvärr är det nog så att även vår katt Nisse skulle gilla det. Istället har jag fått kompromissa och här i min rostiga fågelbur bor två små turturduvor som Nisse inte är så intresserad av.

Idag har vi haft en underbar dag och jag har suttit ute och läst en mycket bra bok, en av mina favvosysselsättningar på sommaren. När det blev mer moln gick vi in och lagade middag och satt på altanen insöp densamma. Här ser ni ut på vår altan innifrån vardagsrummet.

Altanen är lite avlång och smal men här älskar vi att sitta när det inte är så skönt ute på baksidan längre. Som ni ser älskar jag mycket färg ute på sommaren.

Två rottingfåtöljer, inte så sköna att sitta i men ändå ganska dekorativa tycker vi.

Så här inför skolavslutningen är det mycket att vara med på med våra barn och så ock här. Vår dotter har haft mycket konserter med sin orkester och vi älskar att lyssna på bra musik utomhus. Nästa konsert blir på Nationaldagen vid "Stuggu".

Hoppas att ni har haft en fin dag med era mödrar och att ni själva har blivit uppvaktade av era barn. Själv har jag haft tankarna hos min mamma som tyvärr inte finns i livet längre, men de fina minnena finns ju alltid kvar.
Själv fick jag en underbar rosa bukett av min dotter, hon vet att jag älskar snittb lommor och ett gulligt kort som hon skrivit. Det värmer ett modershjärta eller hur.
Stor kram till er alla/Helen

6 kommentarer:

  1. Det var en fin fågelbur, jag håller på och samlar ihop några som ska hänga i vardagsrummet. Det är mysigt med ett uterum där man kan gå in om det blåser kallt ute.
    Här blir det tårta till veckan, sonen var på vift idag.
    Ha en fin kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vilken söt bur och vad mysigt att sitta på altanen med en god bok
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ååå vad mysigt det låter att sitta där på din fina altanen och läsa. Fågelburen är jättefin, förstår att katten inte är så intresserad av fåglarna däri *fniss*

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Jättefin fågelbur och söta små fåglar.
    Bra att de får vara ifred för pissen.

    Vad mysigt att sitta på altanen och läsa...jag läser också mycket....just nu ska jag börja med" Blodläge" av Johan Theorin.

    ha en bra dag,
    Stor kram Anneli,

    SvaraRadera
  5. Hejsan igen Helen!

    Såg att vi båda har/hade katter som heter Nisse. :) Vilken härlig veranda ni har, där är det ju perfekt att krypa upp med en bra bok ifall det störtregnar ute.

    Underbar fågelbur du har hittat, sååå söt!

    Ha en skön dag vännen. Kram Cin

    SvaraRadera
  6. Jag älskar också att läsa, och särskilt nu på sommaren.

    Jättefin fågelbur!

    Kram Marie

    SvaraRadera