lördag 26 juni 2010

Glad midsommar - lite i efterskott


Hoppas ni har haft en underbar midsommar. Här har det varit fantastiskt, fina upplevelser i Tällberg på midsommarafton, god mat och dryck och härlig samvaro. Idag har vi bara myst omkring och gjort vad som har fallit oss in, jag har bl.a. plockat massor med blommor. Förra året vid den här tiden var min man mycket svårt sjuk och var dag var den andra lik, så den här helgen har vi verkligen tagit vara på allt och njutit nu när han mår bättre.

Idag har jag bl.a. flyttat om lite. Guldspegeln här satt på en vägg tidigare men nu har vi satt upp en vägg-TV där så nu har spegeln fått en ny plats.

Det blir säkert helt underbart när man tänder alla ljusen när det skymmer på med en spegel bakom.

Kan ni tänka er -alla mina Orkideer är på ett strålande humör och har samtidigt bestämt sig för att blomma om just nu, de är så vackra.

Vi är helt omgivna med Lupiner/ Rallarrosor runt hela huset och idag är de en av alla blommor som jag bara var tvungen att ta in. Jag älskar att plocka och ta in vackra blommor.

Vad jag mer har hunnit sysselsätta mig mer med idag är denna underbara bok. "Lantlig charm" är en fantastisk bok som man kan bläddra igenom gång på gång och det har jag gjort på vår altan idag. Vi har haft lite blandat väder i helgen men ändå mest ganska fint överlag. Att sitta på altanen med en god bok när regnet då och då smattrar på plåttaket och det är varmt och skönt i luften är ju höjden av njutning.

Jag hoppas ni alla har haft en fin midsommarhelg och att fortsättningen blir lika bra.
I mitt nästa inlägg ska ni få se underbara bilder från vår stuga från när vi var där senast. En naturupplevelse.
Kram/Helen

15 kommentarer:

  1. Du har det lika fint som vanligt på din sida. Jag blir lika glad varje gång jag tittar in hos dej.

    Tack för kommentaren hos mej. Visst har vi haft ett undebart väder idag också. Solen har skinit och vart så härlig. Jag kunde inte låta bli, att ta för mej mycket av maten. Men som du säger. Det var en verkligt traditionell Midsommar vi hade.

    Konstigt nog gick jag inte upp ett enda hekto till i dag. Jag trodde att det skulle bli ett helt kilo.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt mysig blogg du har! Och jag håller fullständigt med dig om det där med att sitta på altanen när regnet smattrar. Tyvärr, så är det ofta så kallt här när det regnar. Men nu ska det väl äntligen kunna få bli sommar. Tack du gulliga för din kommentar hos mig. Jättekul!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder!
    Önskar dej en fin fortsättning på helgen!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  4. Godmorgon.
    Ser att du haft en bra midsommar, Tällberg är ett ställe jag gärna skulle åka på midsommar. Jättefint med spegeln och alla ljusstakarna, och den boken är underbar, vilka bilder!
    Ha nu en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hallå Vännen!

    Det var ett tag sen nu *fniss*. Man sitter inte lika mycke framför burken nu när det är sommar :).

    Tycker åxå att det blev jättefint med dina ljusstakar framför den lilla söta speglen, ...det kommer bli jättemysigt när du tänder dom. :)
    Tällberget verkar vara en underbar plats att fira Midsommar på, synd att det är så långt bort för en annan.

    Hoppas du njuter lika mycke som jag idag av det underbara sommarvädret vi har. Kraaaam Cin

    SvaraRadera
  6. En trevlig fortsättning önskar jag dig också! :)..

    Härligt att er midsommar blev bra..när någon är eller har varit sjuk..njuter man säkert så mycket mer av det vardagliga!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  7. Visst är det just nu helt underbart i naturen!! Blommor ÖVERALLT! Man bara måste ta sig tid att njuuuta av allt det vackra..
    Det gläder oss att du vill vara med i vår utlottning, så LYCKA TILL med tävlingen och ha en bra fortsatt vecka !!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  8. Det är så härligt med blommor. Jag är mest förtjutst i de som växer vilt ute i naturen, det är allra finast. Med den boken får du många trevliga stunder.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga sommarbilder du bjuder på...vilket sommarväder vi har, nu ska jag ut och njuta utav ytterligare en...:D kram

    SvaraRadera
  10. Midsommar i Tällberg lät riktigt härligt. Det är ju så himla fint där.
    Ha en fortsatt mycket trevlig sommar!
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Tack för din hälsning.
    Min midsommar var jättehärlig!
    Solen lös på oss hela tiden!

    Önskar att även din var lika härlig!
    Ha ne fortsatt skön sommar!

    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  12. Hejsan.

    Låter som om ni haft det fint i midsommar.
    Förstår att du njuter av att din man mår bättre detta året.
    Hoppas på lika bra fortsättning för er.

    Blev jättefint med spegeln och ljusen, så hemtrevligt och att det blir kanon när ljusen tänds det kan man se.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  13. Skönt med en go helg för er.
    Så fint det blev med spegeln,det blir nog helt magiskt när du tänder ljusen.

    Ha en go dag.

    Kramizar Anne

    SvaraRadera
  14. Hej
    Kan du skicka hit lite orkidéer....mina består just nu av pinnar.
    KRAM

    SvaraRadera