lördag 5 juni 2010

Musik i det gröna och lite nyinköp


Igår kväll var vi på ett härligt event ute i det gröna. Musik utomhus är inte dumt och särskilt inte på den här platsen. Vi är på udde vid älvmötet där Dalälven delar sig i Österdalälven och Västerdalälven. Tänk er den här bilden och älven här delar sig i två delar, vackert.

Där hörde vi denna orkester spela jazz så det brann i knutarna. Det var en tillfällig orkester som är sammansatt med medlemmar som är musiklärare från vår ort och från Schweiz och Tyskland.

Sångerskan var också mycket skicklig och hon är dans och sånglärare i vår kommun.

Den här kannan är ett nyinköp från IB Laursen, jag älskar det porslinet, här med lite vackra blommor i.

Min nya header i närbild. En gammal loppiskopp med oasis i och vackra blommor som jag byter ut vartefter. Jätte gullig tycker jag.

Jag hittade även detta gamla dokument som jag inte kunde låte bli.

Idag har jag hjälpt Lions på en lokal marknad och sålt vykort som lotter, som är mycket populärt och det går ju till ett behjärtansvärt ändamål. Mitt sätt att hjälpa dem som inte har det lika bra som andra.
Ikväll ska vi grilla och mysa, det är ju lördag. Hoppas ni också får en trevlig och fin helg.
Kram/Helen

16 kommentarer:

  1. Hej
    Vilken fin ny header du har! Härligt sommrig:). Vilken härlig tillställning ni varit på! Kul att komma ut och träffa lite folk också. Ha en skön lördag!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Åhhh så fint!
    underbara bilder...
    och vilket fint dokument!
    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Mysigt att få njuta av musik utomhus i en sån fin miljö. Din nya header är jättefin, koppen med blommor i är såå fin. Vilket vackert dokument.

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Låter som en mysig kväll med fin musik i fin miljö.

    Så gullig din nya header.....

    Ha en fortsatt skön helg vännen,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  5. Gamla dokument är något som jag är svag för...:D ha en skön söndag, kram

    SvaraRadera
  6. Vilken otroligt vacker plats. Välkommen in och delta i min utlottning. Ha en fin söndag
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Så sött med koppen och blommorna. kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Härligt med en jazzkonsert ute i det fria, sånt är kul och gå på. Fin kanna och dokument, och jättefint med blommorna i koppen. Blev en snygg header.
    Kram på nationaldagen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Hej Helen!

    Jättefin header,....visst är det kul att byta ibland. Lite musik i kroppen skadar aldrig,...ser jättemysigt ut att sitta på ett sånt vackert ställe.

    Dina loppisfynd var jättefina,... åhhh vad jag blev avis på dokumentet *hihi*.

    Ha det gott vännen. Kram Cin

    SvaraRadera
  10. Hej igen
    Kul att du deltar i min utlottning
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Fin bild på älven, så full av sommar!
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  12. Du har en så bedårande sida och jag blir så avis, när jag läser här.

    Nu har jag också börjat skriva i blogspot, för jag blev så trött på alla felmeddelandena i Metrobloggen. Min nya adress blir alltså http://trebgilla.blogspot.com/ i fortsättningen, även om det är på prov ännu.

    SvaraRadera
  13. Åh vad många härliga bilder du visar.

    Har inte hittat hit tidigare - så jag ska kika runt lite.

    Ha en bra dag!
    Kramkram/Sara
    http://katterochpasta.blogg.se

    SvaraRadera
  14. Fina bilder.
    Den översta helt underbar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  15. Hejsan!
    Så fina saker du hittat, det vita porslinet är såå fint!

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  16. Hej! Vad roligt att hitta till din fina blogg. Har tittat runt lite. Roligt också att du vill vara med i min utlottning.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera