onsdag 16 december 2009

Julstämning


Hej igen. Vi har en underbar dag i Dalarna med nyfallen snö och några minusgrader, ljust och vackert.Det bästa av allt är att det antagligen kommer att ligga kvar över jul. Igår var vi på vår dotters genrep till en konsert som de har ikväll i vår kyrka. Orkester på över 50 medlemmar, stråkorkester, två körer, underbar musik kan inte bli bättre. Där satt vi och grät floder blödiga som vi är och tittade vi på varandra grät vi ännu mer, så vi får väl se hur det går ikväll. Efter detta ska vår dotter direkt på julvaka i sin skola och stanna hela natten och ha kul, roligt för ungdomarna. Hoppas ni alla andra har det bra och känner julstämningen.

Nu blir det ju ännu mer mysigt att tända ljus överallt, vilket vi också gör som ni ser.

Kram/Helen

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för alla rara hälsningar! De värmer!

    Vad otroligt stämningsfullt det låter med orkestern och kören...sånt älskar jag!

    Trevlig helg!
    Kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Vilken fin tradition att ha orkester och kör.
    Roligt för din dotter att få övernatta också.

    Ha det riktigt gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  3. Dalarna kommer jag också ifrån men jag bor inte där nu. Försökte hitta någonstans i din blogg vart i dalarna du bor men fann inget namn på någon stad. I vilken stad bor du? Men visst är Dalarna underbart.Alltid lika underbart att komma hem igen. /Vickan.

    SvaraRadera
  4. Så mysigt att gå till kyrkan och lyssna på så pampigt och tänk jag gråter alltid jag med när min flicka sjunger och uppträder. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Ja, nu lackar det ordentligt mot jul Hoppas att du/ni får en härlig jul med massor av god mat och vila.

    SvaraRadera
  6. fall ljuva julesnö - även här i skåne ligger 10 cm vackert vitt lager. HOPPAS det stannar. Kram/Lena

    SvaraRadera
  7. en liten kommentar till: Det ska vara ett l (L) i början på min signatur - inte ett i (I) - så SNÄLLA - ändra i din blogglista - för nu finns det inget att hitta om man trycker på den. Kram igen Lena

    SvaraRadera