söndag 13 december 2009

Luciadag

Idag har vi haft en underbar lat fin dag. Vi har sett mer lucia, ätit en god middag som vi lagade tillsammans,(det älskar jag) och lite mer pynt. Tog en underbar promenad i solsken, några minusgrader och vitt på marken. Tog hem några fina dikesgranar, vackert att dekorera med tycker jag. På vägen var jag ju naturligtvis tvungen att prata med alla katter vi mötte. Vi har inte tagit in julgranen än, vår tradition är att ta in den och klä den kvällen före julafton så så blir det nog i år också. Visst låter det härligt.


Hoppas ni också har haft en fin dag och helg.
Kram/Helen

8 kommentarer:

  1. Så fina saker du har i fattigmanssilver, den med korset är superfin. Vi tar också in granen dagen före julafton, sen är det skinkmacka på kvällen.
    Lussekram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. FINA BILDER VÄNNEN STOR LUSSE KRAMIZ RITA.

    SvaraRadera
  3. Så härliga bilder. Här brukar vi med sätta in julgranen dagen innan julafton.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Godmorgon =)
    Vilken fin blogg du har, hit kommer jag igen.
    www.metrobloggen.se/browneyedgirl

    SvaraRadera
  5. Vilka fina silver saker. Fantastiska att pynta i eller att bara ha som fin dekoration.

    Vilken fin tradition att ta in julgranen strax före jul det är ju verkligen jul då.

    Ha en riktigt fin dag
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej Helen!

    Men vad gullig du är! *kram* Tack för din snälla kommentar.

    Mysiga bilder!

    Här brukar vi också ta in granen väldigt sent, ofta den 23/12 men har ett par år nu börjat ställa in den den 22:e oc sätta i ljusen, så att det bara är att klä den den 23:e :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  7. Jaaa nu är jag riktigt klä-granen-och-fira-julsugen när vi har fått så mycket snö. Kom hem sent ikväll, min man hämtade mig och det var så fantastiskt vackert att åka hem på vår skogväg kantad med stora granar med snötyngda grenar, nästan som i en julsaga av Walt Disney.

    SvaraRadera