tisdag 9 mars 2010

Borta bra men hemma bäst


Jag har haft en underbar helg, en härlig blandning av shopping, kläder och massor med folk. Hur mycket människor finns det i Stockholm egentligen? Jag tycker det är väldigt kul med alla olika människor men de är ju så många och det blir så tröttande.
Där jag bor kan man ta en promenad och inte möta en människa ibland. Så trots att det var jätte kul var det skönt att komma hem till mina mysplatser med alla kuddar som jag älskar.
Jag unnade mig en ny parfym från Donna Karen, underbar men dyr. Jag har också fått se härliga kläder inför, tro det eller ej, höstkollektionen. Men det pratar vi inte så mycket om nu, nu vill man ju ha vår. Ikväll ska vi på konsert som vår dotters orkester "Windband" har. Det brukar vara jätte bra, ska bli kul.

Innan jag slutar måste jag rekommendera er att titta in på "hemma på landet" bloggen.
Där får ni se en underbar film om en fågel som diggar till Ray Charles, så otroligt roligt. Man kan bara inte låta bli att skratta, något för en dålig dag.
Nu önskar jag er en bra dag.
Kram/Helen

12 kommentarer:

  1. Förstår att det var skönt att komma hem, efter helgen. Det blir lätt lite FÖR mycket folk, och så blir man trött i fötterna av allt vandrande men det är ju samtidigt superkul att kunna handla allt som inte finns hemma i "byn".
    Tror nog jag ska kolla in den där dansande fågeln på en gång, känner att det behövs lite sköj.
    Ha det bra.
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Nää, så fina kuddar alltså. Skicka hit dem!:-D Puss och kram Stina

    SvaraRadera
  3. Så flotte puter du viser:o)) Nydelig heklet teppe også!
    Visst er det flott å komme hjem og slappe av:o)
    Så herlig blogg du har - den må jeg titte mer i:o)
    Ønsker deg en flott kveld.
    Klem fra Solveig

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att komma hem igen!!!
    Tivs bäst på landet jag;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Visst är hemma bäst,...det är väl skönt med miljöbyte ibland, men bara i en liten dos. *ler*
    Det ser skönt ut att dimpa ner i soffan bland dina fina kuddar.

    Ha det gott. Kram Cin

    SvaraRadera
  6. Jag har sett Stinas pippi, han har rytmen i blodet kan man säga. Och visst är det skönt och komma hem, även om en Stockholmsresa alltid är lockande. Du har en mysig kuddhörna.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Hallojsan Helene,

    Visst är det väl härligt att besöka Stockholm men alltid lika skönt att komma hem till lugnet efteråt.

    Människor, ja dom kan sitta och titta på över en fika, hur roligt som helst.
    Men alla verkar vara helt sönderstressade!!!!

    Så många härliga kuddar du har att vila dig mot efter helgen i storstan.

    Hoppas konserten med dotterns band var bra.
    Vilken musik spelar dom?????

    Tack för fin kommentar. Jag lovar dig Helene att jag tar det lugnt mellan varven.

    Som tur är håller jag inte i så många trådar inför bröllopet.

    kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  8. Jag åker in till stan endast om jag verklgen måste till 100% för som du skriver: det finns för mycket folk där!
    Föredrar mitt område med mycket grönska och ändå nära till affärcentrum om man vill ... gångavstånd till allt!
    :)

    SvaraRadera
  9. Håller med om att det är mycket folk i Stockholm, det är därför Uppsala är så bra. Nära men ändå tillräckligt långt ifrån :-)

    Det låter hur som helst som om du haft det bra. Tänk om man inte tyckte att det var skönt att komma hem, fy så trist!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  10. Hejsan.

    Välkommen hem!

    Förstår att du haft en fin resa. Skönt att resa bort men ofta lika skönt att komma hem igen!
    Det är ju kontrasterna här i livet som är så bra....

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. Tok-Stina hon kan verkligen få till sina härliga inlägg, hoppas solen lyst på dig idag, kramen

    SvaraRadera
  12. Jag ska absolut kolla in fågeln.

    Den vita runda kunden är så himla fin!

    SvaraRadera