söndag 28 mars 2010

Modeshow

Hej igen!
Igår var jag med på en modeshow med min salong och kläder från Green House. Mycket trevlig eftermiddag med trevliga människor och kul upplevelser. Jag lovade visa lite bilder därifrån men tyvärr är de lite mörka och dåliga. jag fick ta mot ett fönster, men jag hoppas ni ändå kan ha lite nöje av dem.
Det här är min monter från olika vinklar. Visst är pläden på bordet läcker, den framhäver mina prudukter mycket bra. Min man köpte den på IKEA dagen innan, perfekt tycker jag.

Lite kul som hände under modevisningen var bl.a. en liten kille som precis hade lärt sig att flirta, så när de andra lämnade scenen stannade han kvar och stod och blinkade med ett öga. Publiken tyckte det var jätte kul och mamma rodnade.
En liten flicka såg mamma komma ut på scenen och visa kläder och då började hon ropa "heja mamma" hela tiden. Man vet aldrig vad som kan hända när det är barn med och det är ju det som är charmen tycker jag.

Det här är första ingången för mina modeller Helena och Rose-Marie, där de visar lite vardagsoutfit, från vårens kollektion från Green House.

Helena har på sig svarta jeans med olivgrönt långt linne med bolero och Rose-Marie bär en jeanstunika/klänning med leggings.


Här är Helena och Rose-Marie på väg till festen. Helena har en lite blank kjol med mycket detaljer med tillhörande kavaj och scarf. Rose-Marie har linnebyxor med en snygg tunika till med ett vitt linne under.




Under kvällen visades också barnkläder, kalsonger av killar från atletklubben till damernas förtjusning, vackra underkläder av kvinnor i alla storlekar och det hela avslutades med ett vackert brudpar, m.m. Tyvärr blev det inga bra bilder av det.

Jag älskar att vara med på sådana här tillställningar och man träffar mycket trevliga människor. Naturligtvis är det jobbigt också men jätte kul. Nu fick ni vara med i en del av min arbetsdag, hoppas ni tyckte att var lite kul. Ha en trevlig söndagskväll.
Kram/Helen

9 kommentarer:

  1. Vad kul att få vara med där.:-) kram Stina

    SvaraRadera
  2. Det var jätteroligt och se vad du jobbar med, en rolig kväll. Ser ut och vara fina kläder.
    Ha en bra start på påskveckan.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Nej, men så roligt! Alltid kul med tillställningar tycker jag.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det ser ut att vara med på en modevisning. Förstår att du har att göra inför ett sån modeshow, men det vägs säkert upp av allt trevligt som man får vara med om.
    Kul att du visar hur det kan vara en dag i ditt yrke.

    Ha en skön vecka. Kram Cin

    SvaraRadera
  5. Låter som en hellyckad tillställning, hoppas vårsolen har lyst på dig idag, kramen

    SvaraRadera
  6. Hej Helen, vilken underbar afton du har haft med mycket vackert och kul grejer. Påskkramar till dig/Ingela.

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt jobb du har. Det är alltid roligt att träffa människor som delar ens intresse och yrke.

    Ha en trevlig påskhelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. VAd roligt med modeshow. Kläderna såg väldigt fina ut och vilken gullig historia om den lilla killen. Vill passa på och önska dig en härlig påskhelg!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  9. Hej Helen!

    Vill bara titta in och önska dig en Glad Påsk. Hoppas allt är bra med dig.

    Kram Cin

    SvaraRadera