torsdag 11 mars 2010

Fönster del1

.
Jag har alltid tyckt att det har varit mysigt med fönster. När vi är ute och åker älskar jag att titta i fönster, inte för att jag är nyfiken utan för att det är så hemtrevligt, det säger mycket om personerna i huset tycker jag. Hur man har dekorerat i fönstret och hur det lyser. Det är mysigast på kvällen tycker jag, vi har små lampor i alla fönster, det ser så ombonat ut, man är glad att man har ett varmt och mysigt hem att vara i. Därav min följetong. Tänkte visa lite av mina fönster och börjar i allrummet på övervåningen.
Det här är vårt burspråk ut mot allmänningen på baksidan, en bild från dagen och en på kvällen. Där har vi som ni ser tre lampor med broderade lampkjolar och nu märker man att våren faktiskt är på väg för mina murgrönor växer och frodas som aldrig förr.


Det här är ett av fönstren ut mot balkongen på ena gaveln. Där hänger mitt älskade murgrönehjärta och lampan från mamma som jag alltid har tyckt så mycket om. Där har jag även mormors virkade gardiner.

Detta var del ett av min fönstervandring och fortsättning följer om ni är intresserade, då ska ni få se några av våra fönster i vardagsrummet. Ha en härlig fredagskväll.
Kram/Helen

17 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort. Mysigt med ett burspråk!
    Ha skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Helen!

    Vad fint du har gjort i fönstrerna, det der verkligen ombonat ut,....gillar dom söta lampkjolarna, har du sytt dom själv?

    Håller med dig jag är också en fönstertittare *fniss*. Ett fönster är lika viktigt utåt tycker jag,......när jag sätter upp nåt nytt i fönstret så kollar jag alltid utifrån också innan jag blir nöjd.

    Ha en skön helg vännen. Kram Cin

    SvaraRadera
  3. vad fint du ha gjort.....Önskar dej en mysig fredag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Tack för vandringen. Så fina lampkjolar du har.
    Ha en mysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Det är roligt och få gå runt lite såhär, och speciellt fönster. Alltid bra och få lite gardintips och annat. Jag hänger med in i vardagsrummet också.
    Ha en toppenhelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fönster du har.
    Den virkade gardinen och pärlfranslampan var ju verkligen hemtrevligt.

    Ha en riktigt fin helg
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  7. Du har så fint hemma. förr hade jag nästa nåt åt det hållet. Men sen Vi två möttes och fick ett hem av två färdiga hem, är det faktiskt lite svårt att göra som jag gjorde förr. Det stämmer inte in på vårt hem. Det är i en annan stil. Kram/Gilla

    SvaraRadera
  8. Hejsan.

    Kikar in och beundrar dina fina fönster.
    Mysigt med lampor...

    Önskar dig en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  9. kikar in och önskar dig en riktigt skön helg och visst är det vackert med fönster! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Visst är det roligt att "tjuvkika" på folks fönster? Brukar också göra det.
    Vad trevligt och mysiga fönster du visar idag. Det är så himla fint med de där lampskärmarna och mysigt med en massa lampor måste man ha på kvällarna.
    Ha en skön helg.
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Fastnade för utsikten från ditt fönster. Ah öppna landskap!!!

    Vackert!

    SvaraRadera
  12. Kikar in och önskar dig en fin helg!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  13. Jissis så måga gamla vackra lampor du har, älskar dom med frans, äger en själv, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  14. Du hade turen att vinna en doftpåse i min utlottning, om du mailar mig din adress så kommer den snart på posten.
    rebecca.andersson@telia.com

    Vilka fina fönster du har, ha en bra kväll,
    kram Rebecca.

    SvaraRadera
  15. Jag tycker oxå om att ha lampor i fönsterna. Dina lampor med lampkjolarna är så fina. Gardinen som din mormor har virkat är fantastiskt vacker.
    Kram på dig,
    Regina

    SvaraRadera
  16. Åh jag älskar också att kolla in andras fönster, du har det jättefint!
    Ha en finfin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  17. Ja visst är det något speciellt med vackra fönster :-)
    Visst är tvättstället fint som kommer in i butiken i maj :-) Det kommer att ligga på 1395 kr och då ingår skålen och kannan!

    Kramen Lisa

    SvaraRadera