onsdag 3 mars 2010

Ljusparty

Nu har det gått några dagar igen sen jag gjorde ett inlägg eller tittade på era bloggar, jag börjar få abstinensbesvär och undrar hur ni har det. Jag har haft väldigt mycket jobb och har inte riktigt hunnit med, ni vet hur det kan vara ibland.
Jag har för någon vecka sedan varit på ljusparty och tänkte visa er vad jag fastnade för.

Det här kärleksparet står på en porslinsplatta och är gjort i något keramiskt material.

Mannen srår bakom henne och håller om henne och i händerna håller de ett hjärta. I det hjärtat droppar man några droppar mild aromatisk olja, som sedan tas upp av keramiken som i sin tur sprids i rummet.

Jag har placerat paret i vårt hallfönster så det doftar gott när någon kommer.

På flugskåpet i köket har jag placerat en annorlunda ljushållare som man kan fylla med vad man vill och i det har jag ett franskt vaniljljus.

Jag har fyllt min med torkade blommor och blomblad. Den sprider värme och ljus och en underbar väldoft.

Just nu är det lugnet före stormen, snart kommer min familj hem efter en utflykt i stan, dottern har lov från skolan. Ikväll ska jag baka bullar till en servering med min dotters orkester, när de ska ha en konsert. Slit och släp. Men som tur är gillar jag att baka.
I helgen ska jag till Stockholm och titta på höstkollektionen från Green House kläder. Naturligtvis måste jag göra stan lite osäker också.
Jag önskar er alla en skön kväll.
Kram/Helen

11 kommentarer:

  1. Hej Helen
    Tack. Mysigt med ljuparty men det brukar vara så himla dyra ljus. En liten detalj bara...jag åkte Öppet Spår som är 9 mil, Tjejvasan är "bara" 3 mil :O)måste bara säga det eftersom jag är så stolt.
    Kram till dig från mig

    SvaraRadera
  2. Härligt med god doft när man kommer hem, det är annat än hos mig här luktar det blöt hund...
    Låter mysigt med ljusparty!

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  3. Vacker och enkel staty. :-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Åhh, vad mysigt de låter med ljusparty, själv kör jag med rökelse här hemma, det är lite billigare än luktljusen. Fast ibland lyxar jag till det och då blir det vaniljljus som jag älskar.

    Vad spännande det låter att få vara med och kika på höstkollektionen av Green House, ...hoppas du hittar nåt fint.

    Ha en mysig kväll. kram Cin

    SvaraRadera
  5. Vad härligt och mysigt med ljusparty.Synd bara att dom är så himla dyra.Vad skoj att åka och kolla på höstkollektionen av Green House.Hoppas du hittar något som du gillar och vill ha.Önskar dej en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Var på ett ljusparty för ett tag sedan, vilka himla massa dofter det fanns att välja mellan, blev ju helt yr i mössan. Jättefina ljus och saker men synd att det var så himla dyrt, men några fick följa med hem.
    Ha det bra.
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Du har något att hämta i min blogg idag.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  8. Det låter mysigt med ljusparty, det har jag aldrig provat. Fast doftljus älskar jag.
    O extra trevligt att mötas av god doft redan i hallen.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Hejsan,
    Kul att du vill vara med i min lila utlottning.

    Vilket fint par, härligt att dom luktar gott också.

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  10. En stilla förfrågan: Har du röstat på mej som Veckans bloggare? Gå in på min sida och klicka dej fram om du har lust! Jag ligger tvåa just nu.
    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  11. Hejsan.

    Du... kika in på min blogg!

    Där finns något åt dig.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera