fredag 26 februari 2010

Tack och loppisfynd

Jag måste börja med att tacka för era goda råd angående mina tavlor. Jag har fått lärdom och ännu mer att tänka på, så jag låter det nog vara som det är just nu, så jag inte förhastar mig. Åter igen stort tack.

Nu har jag äntligen kommit iväg på en loppis igen, jätte kul. Gick och tittade i flera timmar. Vill ni se vad jag hittade?


Den här vita skålen tyckte jag var så söt, det står "godis" på den och stoppade i mitt godis. En nyinköpt vit ranunkel.

Två underbara tavlor med lite beige botten med rosa rosor.

Mitt på tavlan är det en gammal text och mitt på den en gammal bild av en kvinna.

Två gamla tidningar där man kan läsa om idrott.

Två linnepåsar/ljuspåsar men jag kommer nog att använda dem till blommor istället.

Små virkade påsar som man ska ha dofttvålar i med sidenband.

Jag köpte faktiskt fem st sådana, jätte söta tyckte jag.

Detta var mina efterlängtade loppisfynd och jag känner mig väldigt nöjd. I mitt nästa inlägg ska jag visa vad jag hittade när jag var på ett ljusparty för lite sen.

Ha en jätte mysig fredags kväll.
Kram/Helen

13 kommentarer:

  1. Fina saker som du har hittat! Gillar din lilla godisskål, och linnepåsarna - alltid lika vackert med gamla spetsar.
    Ha en fortsatt bra fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Helen,
    du har verkligen fyndat loss, jätte fina ting blev det...
    Ha en underbar helg och tack för dina ord som värmer.
    Kram
    Magdalena/Color Sepia

    SvaraRadera
  3. Halloj!

    Vilka fina loppisfynd du har gjort! Vilken flax! Här är det tunnsått just nu men jag är ute och kikar runt på Tradera. Kanske blir det lite fina fynd därifrån.

    Hoppas att du får en fin helg!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina loppisfynd du gjort det gäller ha lite tur också!
    önskar dej en fin Helg!
    kram Kathrine

    SvaraRadera
  5. ....Jaha, nu har hon gjort det igen, vilken tur du har. Gillade dom små tavlorna jättemycke, samt dom fina linnepåsarna. Jag har åxå fyndat förra helgen, men jag ska förvandla fynden lite grann. Det kanske kommer bilder vad det lider.

    Ha en mysig kväll, ....du hänger väl med i Melodifestivalen *fniss*. Kram Cin

    SvaraRadera
  6. Hej
    Så härligt med loppisrunda i flera timmar! Du gjorde verkligen fina och mysiga fynd. Vilken härlig lördag!
    Önskar dig en fortsatt fin helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Ibland har man tur och trillar över fina fynd och det har ju du verkligen gjort, hoppas helgen är skön, kram

    SvaraRadera
  8. Vita ranunkler är så fina,enkla och helt lagom. Fina fynd du gjort=) Jag har tappat mina fyndögon nu tror jag hahah.
    Hoppas su har en fin lördagkväll.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  9. Hej Helen

    Vilka fina loppisfynd du gjort. Jag gillar verkligen dina fina ljuspåsar med virkad spets.

    ha en riktigt fin fortsättning på helgen

    kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  10. Fina fynd allihopa, jättegulligt med dom små påsarna. Det är så roligt och ha en loppis och gå på under helgen, lika spännande varje gång.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Hej vännen och tack för titten hos mig! Vilka jättefina loppisfynd du har gjort! Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Jag ville bara titta in och se hur det stod till med dej.

    Klyftigt gjort att vänta med att göra nåt åt ramarna. Vi har själva flera gamla tavlor, som har den typen av ramar. Jag skulle inte komma på tanken att göra nåt åt dom.

    Tänk på den tiden, när man skulle luta av alla möbler och hur är det nu? Jo, de har tappat i värde.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  13. Hej Helen
    Vilka fina saker. Blev kär i tavlorna. Måste nog göra såna till mig :O)
    Tack för det tipset
    kram Agneta

    SvaraRadera