tisdag 2 februari 2010

Allrum

Här kommer jag igen efter ett par dagars uppehåll, det blir så ibland. Idag tänkte jag fortsätta rundvandringen i vårt hus och nu har turen kommit till allrummet på övervåningen.

Till att börja med ursäkta den suddiga bilden men ville ändå ha den med, den säger mycket om mig. Jag älskar att läsa en god bok och något av det bästa jag vet är att sitta ute i skuggan på sommaren och läsa, det kallar jag avkoppling. Jag gillar allt från romantik, deckare, inredning och annan spännande fakta. Så detta är mitt lilla "bibliotek".

Här ser ni min gamla pigtittare igen som jag målat vit, tillsammans med pressglas på fot med murgröna, en av mina favvoväxter.

Pigtittaren står i vårt soffhörn där vi sitter och tittar på TV och myser på kvällarna. Där tänder vi mycket ljus under snedtaket.

Här ser ni burspråket ut mot baksidan och allmänningen, där vi brukar tillbringa tiden på sommarkvällarna. Framför fönstret står min dotters gamla brudkista som hon fått av farmor.

Ett gammalt pelarbord från min mormor som står vid trappan på väg ner. Örngotten har jag fyndat på loppis, jätte vackra med virkad spets. Tur att det finns roller när Nisse har legat här.

Hoppas ni alla har det bra i snöovädret, personligen tycker jag att det räcker med snö nu, men det är väl bara att gilla läget som min dotter säger. Imorgon ska jag packa lite på salongen för att ta med mig till en tillställning som ett gäng kvinnor har och där jag ska ha lite make up skola. Det brukar vara jätte kul.
Ha det bra alla bloggvänner.
Kram/Helen

8 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Tack för kommentaren om mitt kök!
    Blev så glad.

    Har du sett utmaningen du fått av mig?
    Hoppas du nappar på den , det vore kul.
    Behöver all inspiration nu när vi gör om köket.
    Vill du får du gärna skicka den vidare till andra goa bloggare.

    Där under snedtaket ser mysigt ut.
    Läshörnan var ju jättefin. Skönt ställe att koppla av med en bra bok.

    Ha en fin kväll,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Hej Helen,

    Tack för komplimangen av min nya layout.
    Jag är själv så glad för den.
    Malin som gjort den till mig är så duktig.

    Det var hon som hade gjort den förra också.
    Men jag kände för lite förnyelse.

    Så underbart fin din pigtittare är.
    Din kiss ser verkligen ut att njuta bland alla dina fina vita möbler.

    Ha det gott
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  3. Oj va Nisse ser ut att njuta,när han ligger i stolen!
    Vi har likadant snedtak uppe i övre våningen,där jag har mitt hobbyrum.

    Snö har vi nog tillräckligt här ute på Hangöudd,och mera har de lovat till helgen.
    Ha det så bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker Nisse låg bra där, han passade in bra. Så gott med en katt, jag saknar och inte ha djur. Jättefin pigtittare och mycket fin textil har du. Nästa vecka kommer Agneta lägga ut lite mindre saker som, lavendelpåsar, lampkjolar och galgöverdrag. Kommer och bli jättefina saker.
    Ha en mysig kväll
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej Helen

    Vad fint du har. Så många fina saker och ditt fina virkade överkast på soffan allt passar så bra ihop.
    Katten riktigt njuter av tillvaron.

    Ha det gott
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Kul att få titta in hos dig! Ser mysigt ut! Gillar din söta misse också :) De små missarna verkar gilla vitt, det gör även min :) Ha en riktigt mysig helg! KRAM

    SvaraRadera
  7. Så mycket fina saker jag ser. Du kan skicka hit dem!;-) Kram Stina

    SvaraRadera
  8. Det virker som du har fått en helt klart særegen stil. Spennende, her skal jeg tilbake og lese!
    Ha en riktig fin kveld!

    Mvh

    SvaraRadera