söndag 21 februari 2010

Snö snö snö

Imorse efter frukost var jag ute och skottade igen efter det stora snöovädret, vi har inte haft så mycket snö på åratal. Mina axlar är nu helt bortdomnade. Nu tycker jag att det räcker. När jag var klar tog jag lite bilder och tänkte att ni skulle få se vårt hus.

Här ser ni huset från ena gaveln där vi har en inglasad altan. Bakom huset finns en stor allmänning med björkdunge och en äng. På den sidan sitter vi gärna ute de fina sommarkvällarna.

Här är två bilder lite snett fram ifrån, ni kan se våra fyra tujor, tyvärr syns inte våra två sockertoppsgranar framför entren längre för all snö.

Ja, så här ser det ut hos oss idag och vi är väl inte ensamma om det kan jag tro. Hur ser det ut hos er?

Imorgon ska jag till tandläkaren, tappade en bit av en tand för en vecka sen och måste fixa det. Inget jag ser fram emot, jag har tandläkarskräck men ibland är man ju tvungen, håll tummarna för mig.
Vi hörs snart.
Kram/Helen

12 kommentarer:

  1. Vad jobbigt med denna snö.Vill ha vår nu !!!!Ditt hus är lite lika vårat.jag har inte sista fönstret innan dörren bara.Vad är det för fin skylt du har ????? Den var fin .Håller tummar och tår för dej ang tandis.Det går bra bara du kommer dit vännen.Ha en skön kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Här har det varit snöskottning utav tak i båda våra hem...gissa om man är trött på detta eviga snöande..måtte det någon gång vända...kram

    SvaraRadera
  3. Ja, denna vinter. Den går väl till historien. Fast snart är det mars, och då blir det nog lite annat.

    SvaraRadera
  4. Det ser ut så här också, maken muttrar att det finns ingenstans och lägga snön längre. Blir ju så höga kanter. Så fina fönsterluckor ni har på huset. Och imorgon ska jag till tandläkaren också, åker dit varje måndag..fniss. Jag jobbar ju med tandvård, har barn och ungdomar. Hoppas du får en snäll tandläkare nu.
    Ha en fin kväll
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Jodå du behöver inte vara orolig vi har oxå snö, både så det räcker och blir över.
    Nu kan du kika in till mig, för utmaningen är utförd!! Har sytt gardiner idag och fotat köksfönstret.
    Thingeling!
    Regina

    SvaraRadera
  6. ...ja här har det också snöat,brrr...men,men inomhus är det mysigt,så här stannar jag...
    tandläkarskräck säger du...mmm, det har jag också,om det nu hjälper dig imorgon...
    Stor kram
    Magdalena

    SvaraRadera
  7. Hugamejsan!...och mer snö ska det komma. Igloo kanske vore nå't.:-) Kram

    SvaraRadera
  8. ja det ser väl ut ungefär så där, ser inte min bil snart. Lycka till hos tandläkaren.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  9. Hej Helen!

    Jisses, det ser ut som om vi har samma snödriver *fniss*. Vilket fint hus ni har, gillar fönsterluckorna, dom passar jättebra på erat hus.

    Hoppas att det gick bra hos tandläkaren, och att han var snäll mot dig :)

    Ha en skön vecka. Kram Cin

    SvaraRadera
  10. Hejsan..

    Hoppas att det gick bra för dig hos tandläkaren och att allt är fixat.

    Ditt hus ser så fint ut, snyggt med fönsterluckorna.

    Visst är det jobbigt att skotta, jag blir helt slut efter bara någon minut... dålig kondis antagligen.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. Hej
    Usch ja så mycket snö överallt. Usch för tandläkaren. Inte nog med att det inte direkt är det bästa man vet...det blir kostsamt också. Lycka till
    kram Agneta

    SvaraRadera
  12. När det gäller tandläkaren, gäller det bara att bita ihop! :-D

    Kram/Gilla

    SvaraRadera