måndag 1 februari 2010

Försiktiga semesterplaner.

Idag har vi lite försiktigt börjat planera för semester i sommar och höst, efter vårt förra år när vi fick ställa in alla planer, när vi istället höll på att mista vår man/pappa. Eftersom vi har vår katt Nisse måste man planera i tid. Han ska få vara på ett katt-SPA med spa avd med bad och annat, kattbio och annat mys för våra älsklingar. Vi tänkte våldgästa min bror och vi måste boka hotell i Göteborg. Sen tänkte vi åka med Birka Paradis i augusti och kanske till Kanarieöarna i november ( då Nisse igen får vara på SPA ). Men vi är fortfarande försiktigt hoppfulla, det är en operation kvar och fler återbesök.

Som ni ser på videkvistarna så har vi trots allt lite vårkänslor och framtidstro. Man får inte bara ge upp, det är bara att kämpa på och försöka vara positiv, och det är väl det vi så sakteliga börjar känna. Det är bara att "gilla läget" som man brukar säga. Här har det varit ca 15 grader minus och det har snöat nästan hela dagen, är det lika hos er?

Jag har gjort lite nya inköp men har inte fått hem dem än, ni ska få se så fort jag kan. Det är lite av min nya passion som jag blir glad av. Fortsättning följer.
Kram/Helen

2 kommentarer:

  1. Vad skönt Helen att ändå kunna planera lite efter en jobbig tid. jag hoppas att era planer blir av.
    Nu plockar vi in våren lite, så fint i din vas så.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Även om er planering är försiktig, kan bara det att ha möjligheten att planera kännas som ett stort steg i rätt riktning. Vad rart med videung;-)
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera