måndag 15 februari 2010

Soppterrin


Jag lovade att visa er min gamla ärvda soppterrin när jag hade gjort ett arrangemang i den och här är den nu. Det är en vit terrin med rosa blommor på och jag har ställt den på köksbordet.

I terrinen har jag placerat två murgrönor och en växt till som jag inte vet vad den heter. Här ser ni den lite framifrån.

Här är terrinen lite från sidan. Bland blommor och blader har jag placerat några ägg som jag faktiskt har gjort själv, tro det eller ej.

Det här ägget har jag klätt med papper med gammal text och knutit ett svart snöre om.

Det här ägget är klätt med en bred gammal spets och lite fjädrar som ligger i murgrönan. Detta är nog min egen favorit faktiskt.

Det sista ägget är klätt med någon slags ull och ett spetsband och det ligger också i terrinen.
Jag är faktiskt ganska nöjd med det hela, enda nackdelen är att Nisse också är det, han gillar fjädrarna. Han har än så länge tagit bort och jag har satt tillbaka fjädrarna tre gånger. Vi får väl se vem som tröttar ut vem. Ha en bra kväll.
Kram/Helen

4 kommentarer:

  1. Synd att du inte kan komma, men kanske du har vägarna förbi en annan gång, KRAM

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Benved har Du satt i terrinen med murgrönan!

    Njut av veckan! //Mvh Lisette - Vardagslycka

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det liknar en Benjaminfikus. Se mitt inlägg 23 jan "Lådor o skrin". Där har jag en sådan.
    Ett mysigt arrangemang i soppterrinen. Fint med fjädrar! Hälsa Nisse ;=)

    /Susanne

    SvaraRadera
  4. ÅH så mycket fint du gjort äggen var så härliga!
    Önskar dej en bra Vecka!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera