lördag 20 februari 2010

Underkläder och hattask

Hej igen! Idag är det lördag och jag har varit ute och skottat snö, (jag är så trött på snön nu). Jag är nyduschad och sitter och luktar gott med datorn i knät. Jag har i dagarna fått hem lite nyinköp som jag tänkte visa er.

Det här söta nattlinnet köpte jag från "Fågel Blå" och hänger just nu på övervåningen på allmogeskåpet.

Det är så fina spetsar på det och här ser ni spetsen fram.

Här ser ni spetsen på axeln och mitt på axeln knäpper man med en vit liten knapp.

Det här är mammelucker i ett tunt fint tyg med en underbar spets, jag skulle nästan kunna tänka mig att ha dem på mig själv faktiskt. De känns så romantiska på nåt vis. De här hänger just nu i sovrummet.

Det här är en ganska vid klockad underkjol också med spets så klart, den har jag hängt i badrummet nere.

Sista inköpet från "Fågel Blå" är en mörkblå hattask med en fin stämpel i guld på locket. En jätte bra och fin förvaring tycker jag. Asken står i hallen.

Det här är två stora påsar/säckar i beige linne med monogram som jag har placerat i sovrummet, ytterligare en bra förvaring. Dessa plus ett par mindre påsar hittade jag på "Mitt Ljuva Hem".

Som sagt är jag själv jätte nöjd med mina inköp och ville dela med mig. Ikväll ska vi mysa inne (ute snöoväder), med god middag, OS och Melodifestivalen. Hoppas ni alla mår bra och jag önskar en härlig lördagskväll.
Kram/Helen

9 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vad glad jag blev att du är nöjd med dina saker, och vad fint det blev när du placerade ut kläderna!
    Ha en fin helg!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilket underbart nattlinne!!! Det var superfint!

    Trevlig helg!!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt vackra saker du visar! Skulle vara bra med varma Virkade Mamelucker nu när man ska pulsa fram i snödrivorna.
    Här i skogen var vi insnöade på förmiddagen, men nu har det visst rett upp sig. Stannar hemma, badar bastu, lagar en god middag och "krossar glas". Se demonstrationsinlägg på det sistnämnda på min blogg.
    Önskar dig en fortsatt skön lördag. I morgon är vi väl insnöade igen =) Suck!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej =)
    Ja jag gör som du skrev nu, jag tar det som en komplimang =) Men hur ser jag då ut egentligen utan smink????? Nej nu grubblar jag igen =)
    Vad fina fynd du gjort, gillar "säckarna". Lite nytt piggar upp i snörusket =)
    Hoppas ni får en mysig kväll inne.
    Kram Fia

    SvaraRadera
  5. ....Men oj vad fint nattlinne,......vad kul det är att få shoppa loss ibland eller hur?

    Säckarna var ju helt underbara,.....och hattasken bara älskade jag. Japp, här blir det melodifestival åxå ikväll, fast OS hoppar jag,..... är ingen fan av sport om jag ska vara ärlig.

    Ha en mysig lördagskväll. Kram Cin

    SvaraRadera
  6. Men wooow så fina kläder!!!! Helt bedårande! Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen vackra saker du har köpt. Jag hade en periond på 70-talet, då jag köpte just såna här vackra "underkläder". Men dem har jag inte kvar längre.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  8. Vilka inköp, nattlinnet var väldigt fint!
    Känns lite midsommar :-)

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  9. Vilket fint hus ni har! Det är inte klokt vad mycket snö som fallit ned från himlen... Det var länge sedan sist. Vilka fina saker du köpt från Fågel blå, älskar allt!

    Kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera