lördag 6 februari 2010

Smink och soppterrin

Igår kväll jobbade jag och jag måste berätta vad kul jag hade. Jag var på en tillställning med 16 kvinnor i mogen ålder som träffades en gång per år och gjorde något kul tillsammans. De kom från olika håll av landet och i år var de här. De ville att jag skulle komma och lägga make up på någon av dem och ge dem lite goda råd. Man får ju ändra lite när man uppnår mogen ålder och tyngdlagen visar sig. Vi hade jätte kul och de blev som ett gäng unga flickor. När jag åkte därifrån skulle de äta god mat och dricka vin och ha trevligt. Idag skulle de alla åka långfärdsskridskor tillsammans. Jätte trevligt gäng.

Här nedan ser ni familjens första skor, jag älskar barnskor de är så söta. De vita som är minst slitna är min dotters och de andra vita är mina. De beiga jätteslitna skorna är min mans och de är så fina. Alla skorna hänger i hallen.

Just nu går jag och funderar på att göra något arrangemang med min ärvda gamla soppterrin, jag har fått så många fina bilder från er alla när jag varit inne på era bloggar. När jag har kommit på något så ska ni få se.
Ikväll blir det Melodifestivalen med min dotter. Ha en bra helg.
Kram/Helen

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad mysigt det låter att få ett helt tjejgäng att pyssla om. Tror säkert att de uppskattade tiden hos dig.

    Vilka söta små skor!


    Här vankas också familjemys och melodiefestival!

    Goa helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  2. Oj så söta skor!
    I en soppterrin kan man ju ha blommor!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen vad mysigt det låter med tjejträff! Önskar dig en skön helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det lät med tjejkvällen, man behöver sådant ibland, få känna sig lite extra fin! kul att få se lite fler bilder från ert mysiga hem! Gardinerna i köket är ju helt fantastiska, phu, många timmar satt hon med dem! Men då är det ju extra hjärtevärmande att få se dem bevarade! Kram på dig/Tess

    SvaraRadera
  5. Tack för din gulliga kommentar!
    Det lät mysigt med tjejkvällen!
    Önskar dej en trevlig Söndag!
    Kram Kathrine!

    SvaraRadera
  6. Så charmiga skor!

    Vilket mysigt tjejgäng det verkar vara.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt det låter med tjejträff.
    Vilka supersöta små skor.
    Ha, en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera