söndag 31 januari 2010

Ett arrangmang jag tycker mycket om. Det står på ett bord i vardagsrummet.

Det här har verkligen varit en mycket skön och mysig helg för oss. God mat, god dryck och massor med tända ljus överallt. Precis vad vi alla behövde. Det har varit ca 20 minus här hela helgen så det är ju i princip bara innemys som gäller då, till Nisses stora förtret. Han tycker det är alldeles för kallt, det går ju inte att gå ut och jaga råttor då. Han har legat tryckt mot ett hett element nästan hela helgen, vi har nästan varit oroliga att han ska börja brinna.

Imorgon ska jag jobba eftermiddag och kväll för på förmiddagen ska jag följa med min man till sjukhuset. Han ska genomgå en röntgen och en annan undersökning för att se att allt är OK inför operationen nästa vecka. Han vill gärna ha sällskap när det gäller sjukhusbesök för han är lite rädd för läkare och sjukhus och han känner sig lite tryggare med mig med eftersom jag är sjukvårdsutbildad och inte är rädd så. Och ibland blir det så mycket info på dessa besök att det kan vara bra att vara två.
Hoppas ni alla har haft en fin helg och är laddade för en ny vecka.
Kram/Helen

3 kommentarer:

  1. Så fint med den vita rosen och ljusen på fatet. Och det är alltid skönt och ha sällskap när man ska till sjukhuset, gulligt att du följer med.
    Må så gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Min make vill inte heller gå ensam till läkarbesök eller till lasarettet för röntgen. Vi var på ett sånt besök för nån vecka sen och väntar bara på resutatet. Vår egen doktor har blivit opererad för höftbesvär nu i januari och kommer inte tillbaka förrän nu.

    Så fina saker du har. Det är en lisa för själen att se på allt det vackra.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera