lördag 2 januari 2010

En lat dag

Idag har vi haft en mycket lat dag, sov länge, åt frukost länge och bara hade det skönt. Sen bestämde vi oss för att åka till "Claes i sjön" och fynda på mellandagsrean. Bl.a. var vi på "Små Glädjen" och där hittade min man en jätte bra golvställning från "Miljögården" till alla smycken på salongen. På denna ställning hängde det massor med grejor på krokar som butiksägaren fick ta bort först och detta engagerade hela butiken. En annan kund missförstod det hela och sa: Har du köpt allt" innan hon förstod att jag bara skulle ha själva ställningen. Hur som helst kommer det att bli jätte bra på salongen.

Jag hittade också jätte söta gråvita tygdockor i grått och vitt, en pojke och en flicka, de sitter nu på på övervåningen på en stol och håller om varandra.
Det sista jag köpte var två ganska stora kulor i fattigmanssilver. Som ni redan förstått så är en av alla de saker som jag gillar fattigmanssilver. Jag fick även lite andra sköna grejer i jul som jag tänkte dekorera med när julsakerna försvinner. Detta sker inte förrän nästa helg i vårt hus, vår dotter håller hårt på den traditionen. Fattigmanssilverkulor tycker jag är så vackert att dekorera med året om i olika arrangemang, tycker inte ni? Min kamera behöver laddas och laddaren är på min mans jobb så de bilder ni ser idag är lånade från nätet. Tyvärr, mina bilder kommer inom det snaraste.

Kvällen kommer antagligen att sluta lika som den började, lite bloggande, lite TV bl.a. "Olycksfåglarna" bara lite slött mysande alltså.
Hoppas att ni också får en skön kväll.
KRAM/HELEN

6 kommentarer:

  1. Vad skoj med lite shopping av året.Önskar dej en god fotsättning på det nya året.Så himla fint med silverkulor.Väntar på att klockan ska bli 21:00 så jag kan se slutet på olycksfågeln.Ha en skön och mysig kväll .Jättekram Rita.

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig fortsättning på helgen och hela nya året såklart.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Så fina grejor du har hittat. Det ska bli spännande att få se det du har köpt också.
    God fortsättning på det nya året.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Kul med shopping men själv har jag inte fått tid att strossa omkring alla dessa folk. Jag väntar till dem lungnar ner sig.

    XS eller S kvar i butiken då är jag redo §;-)

    Underbar blogsida att återkomma till.

    önskar dig ett gott nytt decennium!

    SvaraRadera
  5. Hej Helena! Visst är det skönt när man har dagar då man får lata sig lite :) Lasse är också jätteglad åt dom dagarna! Det låter riktigt härligt med lite fynd på rean :) Jag fyndade lite när vi var i Gävle också men tyvärr inte på någon rea, jag tycks alltid hitta det som är ordinarie pris ;)
    Ha en fortsatt skön helg
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Här har varit två slappa dagar, ska bli rätt så skönt och börja jobba imorgon. Håller med dottern, vi behåller granen till nästa söndag också, då åker den ut. Sen får man köpa sig lite vårblommor, fast det är ju långt till vår än.
    Ha det gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera