fredag 8 januari 2010

Murgröna


Idag började skolan igen och min man började jobba efter en lång ledighet, allt är som vanligt igen. Slälv känner jag mig mycket nöjd med min arbetsdag, har fått mycket uträttat, det känns bra. Igår var vi på sjukhuset och fick positiva besked gällande min man, det blir troligen operation i februari och sen hoppas vi att kanske kunna börja på ny kula igen. Kanske även planera för en utlandsresa istället för den vi fick ställa in i höstas.

Jag är tvungen att visa mitt fina murgrönahjärta igen jag tycker det är så fint. Köpte det på "Gruvgatan 13". Murgröna, plättar på tråd och hjärtan på tråd tillhör några av mina favvoväxter. Visst är de små vattenflaskorna gulliga. Murgrönan trivs i fönstret och växer och frodas.

Ikväll ska min dotter och jag titta på "Lets Dance" som så många andra av er har jag sett. Det är ju kul att se när de är så duktiga på att dansa och de vackra kläderna, men jag måste ju erkänna att det är minst lika roligt att se när de gör bort sig. Gud, vad hemsk jag är, men det är ju lite kul när andra också kan göra bort sig och inte bara jag. Jag bjuder gärna på mig själv också om jag kan det, är väl mysigt om man kan roa andra ibland. Man kan behöva skratta åt sig själv ibland också tycker jag.
Ha en bra kväll.
Kram/Helen

3 kommentarer:

  1. Vad läckert med murgrönan och växer den i flaskan?
    Jag har planerat in Let´s Dance ochså men Morden i Midsommer vill jag ochså se och så var det ett Trädgårdsprogram i kväll ochså. Det blir lite besvärligt jag måste nog spela in ett av programmen.

    Ha en fin Fredagskväll och en trevlig helg

    kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vad skönt med ett positivt besked för maken.
    Mmm, de små flaskorna är så läckra:-)Visst är man hemsk som tycker att det är roligt;-)
    Önskar dig en fin Lördag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig och stor och fin murgröna.kollade oxå på Lets´dance dom var duktiga för att vara vecka 1.Här är det kallt 20 minus burr.ha en fin och härlig dag.Värmande kramar Rita ♥

    SvaraRadera