torsdag 28 januari 2010

Formex och Mässa

Hej igen alla bloggare!
Hoppas ni inte har tröttnat att titta in på min blogg efter detta inläggsuppehåll. Som ni vet har ju även jag varit på Formex och när jag kom hem var det mycket jobb. Har även deltagit på än mässa på hemmaplan med modevisning, musik, försäljning m.m. Just nu är jag lycklig men trött.

Ett av de vackraste föemålen jag såg på Formex var detta underbara skåp. Vitt med patina, glasdörr med vackert tyg på insidan, helt underbart.

På insidan av skåpet var det tapetserat med gammalt papper med gammal text, jätte fint tycker jag.

Den här underbara nallen satt och tittade på mig och bara bad om att jag skulle fota den, vilket jag naturligtvis gjorde. Den var otroligt mjuk och gammal som jag är är jag fortfarande lite svag för gulliga mjukisdjur, barnsligt va?

Hemma hos oss har vi ingen öppen eldstad eller kakalugn med härlig flammande eld. På mässan hittade jag olika varianter av dessa istället och min man smälte direkt. Det är ju nåt särskilt med flammande eldslågor ändå, så vi får väl se.
Nu ska det bli skärpning med mitt bloggande hoppas bara att ni inte redan har tröttnat.
Ha det bra, kram/Helen

8 kommentarer:

  1. Vilket ljuvligt skåp. Superfint!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Å vad jag blir avundsjuk! Skulle gärna varit på Formex... Fint skåp! Bra idé med tapetseringen inne i skåpet.
    Mvh/Marie

    SvaraRadera
  3. Inte ett dugg barnsligt, det var gulligt och fota nallen. Jag är värre än dig, jag hade nog köpt honom! Jag älskar nallar, har två gamla som sitter i soffan jämt. Det var ett fint skåp också.
    Må så gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Hej Helen!

    Klart man inte har tröttnat,...det måste ha varit jättekul att gå omkring på Formex. Jag har varit där en gång, och har nog aldrig varit så öm i mina ben som den gången, ....man gick och gick och gick,. Men oj vad mycke inspiration man kom hem med.

    Jättefint skåp du fotade, kul ide att klä det med fint pappaer i.

    Ha en skön kväll. Kram Cin

    SvaraRadera
  5. Hej Helen, tack snälla du för dina rara kommentarer hos mig, jag blir ju så glad.
    Ja det är inte lätt att hinna med allt i livet men vi är ju här ute.
    Skåpet du visar är helt underbart vackert.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  6. Hej Helen
    Underbart skåp. Jag såg inte det men det var ju så mycket fint så man blev alldeles yr i bollen.
    Ha en jättemysig helg
    kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Det där skåpet blev jag helt förälskad i...ohh va vackert!
    Stor kram på dig och ha en underbar helg!
    Magdalena/Color Sepia

    SvaraRadera
  8. Ojojoj, vilket skåååp! Och nallen-så söt! Jag kommer alltid att gilla gosedjur. Kram Camilla

    SvaraRadera