söndag 10 januari 2010

Vårt sovrum

Nu tänkte jag fortsätta visa er bilder från vårt hem och jag fortsätter från matrum till sovrum. Rummet går i svagt svagt rosa både på väggar och i tak, det ger en väldigt mjuk och lugnande känsla. Sängen har min man gjort och det var en dröm som blev sann för honom. Han har nämligen knuttimrat den tillsammans med två små sängbord. Så den dag vi ska byta säng eller flytta får vi plocka ner sängen bit för bit. På sängen har vi ett quiltat lapptäcke i rosa toner köpt på SmåGlädjen.

Två av tavlorna vi har på väggen i sovrummet är dessa. De är bilder från kända platser från min hemstad, vi fick dem av min bror när vi gifte oss. Jag tycker om att ha dem där och kunna titta på dem ibland och drömma tillbaka.


Ja, nu fick ni se lite mer från vårt hem och fortsättning kommer.
Kram/Helen

8 kommentarer:

  1. Åhh, vilka fina tavlor. Förstår att det är härligt att drömma sig tillbaks där.
    Verkligen ett härligt sovrum och en fin säng.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är kul och få se hela rum, en liten rundvandring hemma hos dig. Ser fint ut med den rosa färgen, romantiskt. Och sängen är riktigt fin, han är duktig din man.
    Ha en bra kommande vecka.
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det.Vad fint med den rosa färgen .Romantiskt och gulligt i sovrum.Sängen var oxå fin.Ha en skön kväll och bra start på veckan .Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej Helen!

    Vad roligt att du hittade till mig för nu hittade jag till dig. vilken fin blogg du har! 2 lotter ligger i potten för din del. Lycka till!

    kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  5. Hej
    Tack för din gulliga kommentar inne hos mig! Vad fin blogg du har och så spännande att ha en egen salong. Jag är ockå ny i bloggvärlden, det är så roligt det här tycker jag:). Missa inte min tävling!
    Ha de så gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  6. Vackert och vilsamt sovrum. Härligt fina färger. Duktig man du har. Kram/Gilla

    SvaraRadera
  7. Ojoj vilket jobb din man har gjort, såå fint arbete. Tavlorna var så fina de med.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  8. vilka vackra tavlor du har. Jättefina. Sovrummet ser också mysigt ut.
    Camilla

    SvaraRadera