torsdag 14 januari 2010

Vinterkallt

Hej i vinterkylan.

Idag har jag butiks öppet på eftermiddagen, vilket innebär inga behandlingar. Samtidigt väntar jag på en rörkille som jag ringde igår. Vi har fått ett läckage och stopp under dikbänken och behöver hjälp. Den stackars killen verkade nästan lättad när jag sa att det inte var sönderfrysning utan ett vanligt stopp. Han blev fullkomligt nerringd av förtvivlade människor som inte hade vatten eller hade fått frysläckor. Vi har haft kallt så länge nu, det är lite varmare nu men det ligger ändå på ca 15-20 minus och man börjar bli trött på det. Rörkillen sa att om jag hade sjuk tur skulle han hinna idag annars kom han imorgon, hade jag sjuk otur kommer han inte förän nästa vecka, stackarn.
Idag får ni se en vacker men kall bild som jag lånat på nätet, för min man var tvungen att låna kameran idag.
Kram/Helen

6 kommentarer:

  1. Hejsan vännen!

    Idag har vi jättefint väder här nere i Göteborgstrakten.
    Strålande sol, blå himmel och bara -5 grader.

    Måste nog ut en runda med kameran, rimfrosten är så vacker på träden!

    Hur går det med diskbänken?
    Har rörkillen dykt upp?

    Ha en fin dag önskar Anneli.

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas på tur! I den branschen får dom nog jobba jättemycket nu, på jobbet har vi problem med vatten och att det fryser. Fast idag är det bara minus 9, och igår runt 6, så lite mildare har det ju blivit här. Och du, jag är inget bra alls på och sy, ska snart sätta igång här med första gardinen. Lär bli lite "väsen", men det gör inget för jag är ensam hemma.
    Ha det gott
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vi har ca. - 2 nu på tidig morgon. Det som började töa igår, har frusit till igen inatt. Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kul att du tittade in hos mig i min lilla webbutik/blogg.
    Jag har inte sytt något av det du frågar om. Jag arbetar heltid som lärare och har företaget på fritiden så jag hinner inte sy så mycket tyvärr.
    Jag hoppas att du får hjälp med rörmokeriet.
    Ha det så gott!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Hej Helen.

    Vi har inte så kallt idag -5. Hoppas att inte kylan återkommer det är ganska lagom med -10 inte mer.
    Vilket otroligt fint skåp du har fått ärva. det skall du inte göra något åt. En riktig dyrgrip.Jag skulle ta emot det med öppna armar.:o)
    Tack för titten.
    Ha en fin fortsättning på helgen
    Kramen/Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej Helen!

    Jag hoppas att rörmokaren hann komma till er! Ja, det är besvärligt med alla ledningar som fryser, förstår att de har fullt upp. Vilket vackert skåp du har i din ägo! En sådan vacker släktklenod förstår jag att du vurmar om.

    Helgkramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera