torsdag 7 januari 2010

Matrum och kyla

Här kommer som utlovat lite bilder från efter att jag städat ut julen. Som ni vet gillar jag att göra olika arrangemang, hoppas ni gillar dem. De här bilderna är från vårt matrum.

Fat med buntade ljus och gamla notpapper.

På skänken står min fina och älskade kyrkoljusstake som jag är så stolt över tillsammans med en Madonna.

Stort fat på fot i pressglas fylld med kulor i fattigmanssilver, jag dekorerar gärna med dem året om.

Ljusstakar och vas i fattigmanssilver. Som ni ser har vår matrumsmöbel dalamålningar från Leksand, jag som inte är från Dalarna tycker att det är vackert.
Just nu har vi bara 18 minus men igår hade vi 29 minus hela dagen, myggfritt i alla fall. Jag måste erkänna att jag helst håller mig inomhus. Hur har ni alla andra det runt om i vårt avlånga land?
Hoppas ni håller värmen.
Kram/Helen

6 kommentarer:

  1. Hihi, myggfritt, ja det gäller och se det positiva. Här har vi bara minus 15 idag, men jag gillar inte kyla alls. Snö och så pyttekallt då är det riktigt bra. Du har pyntat så fint efter jul, jättefina arrangemang. Det är fint med såna kulor hela året tycker jag också. Och ljusstaken passar lika bra året runt, den är så himla fin.
    Ha en bra dag vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen sinne för vackra saker. Myggfritt ja! Så skönt det är. Kram/Gilla

    SvaraRadera
  3. Igår hade vi 22 och idag bara 8grader men det är så mycket snö.Har snöat hela natten.Vag fint du har pyntat.Älskar den fina adventsljusstaken.Önskar jag hade den så himla underbar.Ha en härlig torsdag vännen.Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Hej på dig..
    Snygg madonna och ljusstake såna har jag haft i min butik också :)
    Du ser ut att ha det så mysigt hemma
    Kram/Majsan ps. myggfritt även här

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Vad fint du gjort!
    Jättefina arrangemang, tycker om ljusstakarna.

    Här på västkusten har vi runt !15 grader kallt och sol.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Hej på dig,

    Vilken underbar inställning, myggfritt.
    Och såååå kallt ni har det Men du kan tro att
    -10 härnere i Skåne är minst lika kallt som era 18-24.
    Det blåser nästan alltid här hos oss.

    Nu åker jag snart till solen och värmen. Underbart!

    Ha en skön helg trots kylan
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera