tisdag 19 januari 2010

Hall


Igår fick vi äntligen hjälp med vårt avlopp i köket som det blev totalstopp i i lördags. Det är inte klokt vad bortskämd man är egentligen när man inte kan använda det. Rörkillen kom och damsög bort stoppet och vips var det klart, underbart
Idag visar jag bilder från vår hall som tillsammans med köket är vårt nästa renoveringjobb. När vi flyttade in här var det väldigt inne med furu som ni kan se och jag är så trött på det. Vi har pratat om att göra om i vitt tillsammans med trappan för att samtidigt få det lite ljusare, vår hall är väldigt smal och liten.
Vårt hallfönster tycker vi mycket om, blyinfattat med små rutor i svagt färgade glas i olika färger.

Nu närmar sig Formex mässan.
Kram/Helen

11 kommentarer:

  1. Hej, Helen!

    Vilket underbart fönster! Fina pasteller. Har förut bara sett blyinfattade fönster med en hel mängd brokiga färger i starkare kulörer. Ditt var ju helt ljuvligt. Vackra bågar längst upp också. Blir du inte glad bara av att gå förbi?*hihi* Kramar från Camilla

    (Impad av att du har besöksräknare. Har försökt några ggr, andra har också försökt hjälpa mig, men ingen har lyckats. Har du nåt bra tips?)

    SvaraRadera
  2. Tjusigt fönster!

    Jag vill också till Formex ju.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Vackert fönster!
    (jag har oxå försökt med besöksräknare,lyckas inte!!)

    SvaraRadera
  4. Hej Helen!
    Tack för dina varma ord...spännande med renoveringsprojekt! det blir kul att få se resultatet!
    Kram
    Magdalena/Color Sepia

    SvaraRadera
  5. Vilket jättefint fönster, det kommer och bli toppen med vitt i hallen. Kommer och göra sig bra mot fönstret. Ska du också på Formex, det låter så kul och åka dit. Fast jag är hemma från jobbet och har ont i halsen idag, tur att inte jag skulle åka..
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Det var ett synnerligen vackert fönster du har i hallen.

    Kul att gå på mässor. Jag har varit på Formex en gång i tiden och det var spännande. Men annars var det modemässor som gällde för mej.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  7. Hej!!
    Tack för dina gulliga kommentarer hos mig!!
    Det kommer bli superfint med vitt i hallen;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  8. vilken tur att ni fick ordning på erat avlopp sånt är inte kul. Jaa furuns tid är nog förbi men tänk vad bra det går att måla.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  9. Hej..Klart det blir fint med lite vit färg. Och ditt underbara fönster sen mmmmm,...Ha det så kul på formex nu Kram/Majsan

    SvaraRadera
  10. Vilket vackert fönster! Med vitt i hallen kommer fönster att framträda mer, det blir snyggt!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  11. Skönt att ni fick ordning på avloppet! Formex skulle jag inte ha något emot att gå på! Kul att du vill vara med i min utlottning!
    Kram Anki

    SvaraRadera