fredag 29 januari 2010

Jag känner för mys


Här är jag. Nu är det äntligen fredag igen och jag har faktiskt längtat extra mycket efter den den här gången. Efter Formex förra helgen och mässa och mycket jobb i veckan så känner jag mig ganska mör och hemma - och familjekär. Till råga på allt har jag varit och fått en spruta idag. Så nu är det bara mys i huvudet på mig.

Ikväll ska min dotter och jag se Lets Dance och mysa i soffan, kanske blir det ett glas vitt också (men inte för min dotter naturligtvis). Då tänder vi ljusen på bordet som ni ser ovan och tycker att vi har det väldigt bra. Jag älskar mina ljusstakar.

I tisdags var jag ju med på en mässa och då deltog också en av våra lokala blomsteraffärer, därav dessa blomsterarrangemang. Kunde inte låta bli att köpa med mig hem. Jätte söta vita pärlhyacinter och en låg blomsterdekoration med bl.a. anemon, murgröna och vit och rosa vide. Visst är de söta.

Med dessa blommor önskar jag er alla en underbar och mysig helg, det ska jag ha med min familj.
Kram/Helen

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Dragning sker den 15:e feb. Jag är dement som glömde lägga in det, tur du påminde mig!
    Håller tummarna för dig!
    Vilken vacker pärlhyacint, måste ha......
    Kram Git

    SvaraRadera
  2. Hej
    Det låter som att ni ska ha det jätte skönt du och din dotter. Jätte vackra ljusstakar, jag håller me dig! Önskar dig en trevlig helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Du får ursäkta att jag inte hunnit svara på din fråga om klockan....
    Jag vet faktiskt ingenting egentligen mer än att de alltid ropas ut så på auktionerna!!
    Och de är väldigt vanliga, men bilden under
    varierar mycket. Ha en trevlig Helg!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hej igen Helen!

    Ljusstakarna är jättevackra, jag älskar mina med. Vad härligt det ser ut med en kruka pärlhyazinter, det får det nog bli en här åxå så småningom :).

    Hoppas du hade mysigt i soffhörnan med dotter i går. Jag missade Let´s Dance igår, så det får bli repricen idag istället.

    Kram Cin

    SvaraRadera
  5. Hejsan.

    Vilka vackra ljusstakar!
    Förstår att det blir mysigt och ihop med dottern också, hur gammal är hon?

    Min dotter är 16 år och jag njuter varje gång hon vill mysa med mig framför tv.
    Man får ta vara på dom där stunderna.

    Ha en fin kväll,
    kram Anneli.

    SvaraRadera
  6. Jag är också "mysig" nu, och har så varit i några dar. Behöver varva ner rejält i bland...Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Kikar in för att önska dig en fortsatt trevlig och mysig helg. Dina blomsterarragemang är jättefina.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  8. Hej Helen
    Jättefin bricka med vackra ljusstakar. Ha det toppen och hoppas ni hade det riktigt mysigt.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Hej Helen,

    1000 tack för din fina kommentar. Det värmer så en frusen och vilsen själ.

    Kan förstå din förälskelse i det ljuva skåpet som du såg på Formex. Väcker det starkaste ha begäret......
    Tänk det var väl tur att jag inte kunde komma med på Formex detta året.
    Jag tillhör gruppen som bara måste köpa och ändra när jag ställs inför så mycket vackert.
    Har fortfarande inte funnit rätt balans i knoppen att bara njuta och titta, nej så väcker det mitt köpberoende.

    Jag är nog inte ensam om att känna så. Måste dock hålla mig i skinnet och därför får jag stanna hemma från mycket som är så roligt.

    Men en vacker dag.......

    Tack din omtanke!
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  10. Ni hade säkert mysigt du och dottern, jag missade Lets dance. Den shabbade ljusstaken med rosen, en sån har jag också. Den är så fin, tycker jag. Jättefina blomarrangemang också, sånt är fint till helgen. En helg som tyvärr snart är slut.
    Må så gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera