lördag 9 januari 2010

Utmaning

Nu antar jag äntligen utmaningen som jag fick av Anneli på Hemlyckan om hur jag förvarar vårt te och kaffe. Egentligen inget märkvärdigt faktiskt men ändå något som alla faktiskt har.

Jag dricker ju bara kaffe som är som ett livselexir för mig och som ni ser brygger jag det alltid. Dricker alltid kaffe i mugg och ni kan se min älsklingsmugg från Green Gate "Clair". Min man dricker alltid te som han brygger i perkulator. Jag själv dricker bara te om jag är sjuk och har ont i halsen. Vi förvarar vårt te och kaffe i gammaldags burkar som jag köpt hos Lavendel och Romantik. Märkvärdigare än så är det inte hos oss.

Jag tycker det här var en kul utmaning och enkel så jag utmanar er alla som ser det här och känner er manade.
Jag önskar er alla en fin lördag.
Kram/Helen

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren inne hos mig! ;-)
    Utmaningen med te-förvaring kommer jag definitivt att nappa på, jag är en riktigt teoman...
    Kram /Marie

    SvaraRadera
  2. Just den där modellen "Claire" från Greengate har jag oxå, dem är så goda att dricka kaffe eller te ur. Vad fint med en murgröna som är formad som ett hjärta.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Helen!

    .....Ja, jag är nog såå mycke djurvänn så det är i bland inte nyttigt för mig. Jag gråter när Sune kommer hem med sina byten, men så är ju livet. Har man katt så har man, dom kan ju inte hjälpa att dom har en instinkt. Våran vovve Lukas somnade in för två somrar sen, och jag går fortfarande omkring och pratar med honom. Den delen är inte rolig, men jag vill inte vara utan all den kärlek djuren ger mig, så det överväger faktiskt.

    Trevlig utmaning du har om kaffedrickandet, själv dricker jag åxå kaffe,....och så är jag gift med en teoman som du *fniss*


    Ha en mysig söndag. Kram Cin

    SvaraRadera